Na temelju Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (NN br. 26/15), članaka 5. i 15. Pravilnika o financiranju programa, projekata i manifestacija koje provode organizacije civilnog društva (Službeni Glasnik Općine Vela Luka br. 13/2018) – u daljnjem tekstu Pravilnik, Općinska načelnica raspisuje:
Javni natječaj za financiranje programa, projekata i manifestacija udruga u poljoprivredi
Članak 1.
Predmet ovog natječaja je prikupljanje pisanih prijedloga udruga za dodjelu bespovratnih sredstava za financiranje programa, projekata i manifestacija udruga u poljoprivredi od interesa za Općinu Vela Luka.
Članak 2.
Cilj natječaja je potpora udrugama koje kroz svoje djelovanja provode programe, projekte i manifestacije u poljoprivredi, a koji su od interesa za poljoprivredne proizvođače i razvoj poljoprivredne proizvodnje na načelima održivog razvoja.
Članak 3.
Financijski okvir dodjele financijskih sredstava udrugama za financiranje programa, projekata i manifestacija udruga u poljoprivredi u skladu sa Proračunom Općine Vela Luka za 2025.g. (Sl. Glasnik Općine br. 23/24, 6/25) i Godišnjim planom raspisivanja natječaja za financiranje programa ili projekata udruga Općine Vela Luka u 2025. godini, iznosi 3.000,00 eura.
Članak 4.
Financijska potpora po pojedinom programu, projektu i manifestaciji odobrava se u iznosu od 500,00 eura do najviše 1.000,00 eura, s time da jedna udruga može prijaviti najviše dva projekta.
Članak 5.
Općina će dodjeljivati sredstva za financiranje programa i projekata udrugama, potencijalnim korisnicima (u daljnjem tekstu: Korisnici) uz uvjet da:
• su upisani u odgovarajuće registre
• su registrirani kao udruge, zaklade, ustanove ili druge pravne osobe čija temeljna svrha nije stjecanje dobiti (organizacije civilnoga društva)
• su se svojim statutom opredijelile za obavljanje djelatnosti i aktivnosti koje su predmet financiranja i kojima promiču uvjerenja i ciljeve koji nisu u suprotnosti s Ustavom i zakonom
• da je program/projekt/manifestacija, koji prijave na javni natječaj Općine ocijenjen kao značajan (kvalitetan, inovativan i koristan) za razvoj civilnoga društva i zadovoljenje javnih potreba Općine definiranih razvojnim i strateškim dokumentima, odnosno uvjetima iz članka 2. natječaja
• da su uredno ispunili obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora o financiranju iz proračuna Općine i drugih javnih izvora
• da nemaju dugovanja s osnove plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanje poreza te drugih davanja prema državnom proračunu i proračunu Općine
• da se protiv korisnika odnosno osobe ovlaštene za zastupanje i voditelja programa/projekta/manifestacije ne vodi kazneni postupak i da nije pravomoćno osuđen za prekršaje ili kaznena djela
• da općim aktom imaju uspostavljen model dobrog financijskog upravljanja i kontrole, te način sprečavanja sukoba interesa pri raspolaganju javnim sredstvima
• da imaju utvrđen način javnog objavljivanja programskog i financijskog izvješća o radu za proteklu godinu (mrežne stranice udruge ili drugi prikladan način)
• da imaju zadovoljavajuće organizacijske kapacitete i ljudske resurse za provedbu programa ili projekta
• imaju definirane alternativne izvore financiranja (sustav prikupljanja članarina, donacije, sponzorstva, gospodarske djelatnosti i dr.) te
• uredno i pravodobno predaju sva izvješća Općini i drugim institucijama i tijelima.
Članak 6.
Općina neće financirati programe, projekte i manifestacije organizacija koji se financiraju po posebnim propisima, vjerskih i političkih organizacija te organizacija civilnoga društva koje ne zadovoljavaju uvjete propisane općinskim Pravilnikom odnosno svakim pojedinačno raspisanim pozivom i natječajem.
Općina neće iz proračuna Općine financirati aktivnosti udruga koje se sukladno zakonu i drugim pozitivnim propisima smatraju gospodarskom djelatnošću udruga, neovisno da li ih je udruga kao takve upisala u Statut i prijavila nadležnom tijelu ili ne.
Odluku o tome smatra li se neka djelatnost udruge gospodarskom ili ne, ukoliko ju je udruga propustila upisati u Statut i prijaviti nadležnom tijelu kao takvu, donijet će Upravni odjel Općine nadležan za provedbu natječajnog postupka.
Članak 7.
Za provedbu natječaja se zadužuje Upravni odjela za opće poslove, društvene djelatnosti i održivi razvoj Općine Vela Luka.
Članak 8.
Prijedlozi programa, projekata i manifestacija dostavljaju se isključivo na propisanim obrascima, koji su zajedno s Uputama za prijavitelje dostupni na mrežnim stranicama Općine www.velaluka.hr (pod Natječaji i javni pozivi) u prilogu teksta ovog natječaja, a mogu se preuzeti i u pisarnici ili zatražiti e-mailom na opcina@velaluka.hr .
Članak 9.
Rok za podnošenje prijedloga projekata i programa je 20. lipnja 2025. godine, a ocjenjivanje prijavljenih projekata i donošenje odluke o financiranju moraju biti dovršeni u roku od 45 dana od dana raspisivanja natječaja.
Članak 10.
Odobreni projekti se moraju realizirati do 31.12.2025., a na sva druga pitanja u svezi sa predmetnim natječajem primjenjivati će se Pravilnik o financiranju programa, projekata i manifestacija koje provode organizacije civilnog društva (Službeni Glasnik Općine Vela Luka br. 13/2018.).
Članak 11.
Prijedlozi programa, projekata i manifestacija se dostavljaju u zatvorenoj omotnici na adresu: Općina Vela Luka, „Za javni natječaj – poljoprivreda 2025“, Obala 3, br. 19, 20270 Vela Luka; ili se predaju na protokol Općine Vela Luka (II kat zgrade općine).
Sva pitanja u svezi ovog natječaja mogu se postaviti elektroničkim putem na opcina@velaluka.hr .
Općinska načelnica
Katarina Gugić, bacc.oec.
REPUBLIKA HRVATSKA
DUBROVAČKO-NERETVANSKA ŽUPANIJA
OPĆINA VELA LUKA
Općinska načelnica
KLASA: 400-01/25-01/011
URBROJ: 2117-21-01
Vela Luka, 20.05.2025.g.
Dokumenti
poljoprivreda 2025
706.83 KB
OPPPP25
20.47 KB
OOPPP25
23.66 KB
OIDFP25
21.6 KB
odluka poljoprivreda 2025
736.99 KB