ZAPISNIK sa 24.sjednice Općinskog vijeća Općine Vela Luka održane 18. prosinca 2019. godine u Općinskoj vijećnici s početkom u 16.00 sati, javno prenošene putem lokalnih radija (fonozapis čini sastavni dio ovog zapisnika) i društvenih mreža.
Nazočni: Zoran Manestar – predsjednik, Vedran Dodig (zakasnio 225 sata), Tatjana Vučetić,
Ivan Plantić, Silvija Pećanac Bačić, Josip Cvitan, Maja Radman Barčot, Tonko Gugić,
Nikša Petković, Đana Oreb, Boris Žuvela i Ivo Burmas - vijećnici;
Katarina Gugić – Općinska načelnica, Dragiša Barčot – Zamjenik Općinske načelnice,
Vanjo Žuvela – tajnik Općinskog vijeća, Ana Jobst, Darko Franulović, Branko Joković
i Sanja Jurković – općinski pročelnici; Damir Andreis – direktor komunalnih društava
Izočni : Boris Dragojević – vijećnik (najavio izostanak);
Tino Žuvela, Ivo Žuvela - vijećnici Županijske skupštine (nisu opravdali izostanak);
Predsjednik vijeća je na početku zamolio vijećnike da se očituju na dostavljeni zapisnik sa 23.sjednice vijeća.
Vijećnik Petković iznosi primjedbe: - upozorava na potrebu dolazaka ili bar opravdanja nedolazaka županijskih vijećnika na sjednice vijeća;
- kod odgovora Načelnice na njegovo drugo pitanje
treba napisati da se radi o Odboru za komunalnu infrastrukturu;
- kod njegovog izražavanja nezadovoljstva odgovorom Načelnice na drugo pitanje treba napisti da on pozdravlja prijedlog za izmjenu i dopunu PP za zaštitu komunalnih vezova u Bobovišću ;
- u točki 4. kod njegovog izlaganja treba napisati “gradski” bazen i da je i Kalos i bazen izgrađen od strane “Hum”-a u 2 odvojena projekta, te kod glasanja, on nije bio protiv, već iz znaka nezadovoljstva raspravom on uopće nije glasao.
Vijećnik Boris Žuvela privremeno napušta sjednicu u 1610 sati.
Jednoglasno, sa 10 glasova “za”, usvojen je Zapisnik sa 23.sjednice vijeća, uz primjedbe vijećnika Petkovića.
Predsjednik vijeća je pozvao vijećnike na prihvaćanje predloženog Dnevnog reda.
Jednoglasno, sa 10 glasova "za", prihvaćen je slijedeći
Dnevni red:
1. Vijećnička pitanja i prijedlozi
2. Odluka o 2. Izmjenama i dopunama Proračuna Općine Vela Luka za 2019.g. i (Izmijene i dopune) Plana razvojnih programa Općine Vela Luka za razdoblje od 2019. - 2021.g.
3. Izmjene i dopune Programa građenja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2019. g.
4. Izmjene i dopune Programa održavanja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2019. godini
5. Donošenje Proračuna Općine Vela Luka za 2020. godinu sa projekcijama za 2021. i 2022. godinu (Opći dio, posebni dio i Plan razvojnih programa Općine Vela Luka za razdoblje od 2020. - 2022. godine)
6. Odluka o izvršavanju proračuna Općine Vela Luka za 2020. godinu
7. Program građenja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2020. godini
8. Program održavanja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2020. godini
9. Program uređenja i održavanja mjesnog groblja u 2020. godini
10. Program trošenja sredstava dijela naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru u 2020. godini
11. Program potpora poljoprivredi na području Općine Vela Luka za 2020. godinu
12. Program poticanja razvoja malog gospodarstva, poduzetništva i obrtništva na području općine Vela Luka za 2020. godinu
13. Socijalni program Općine Vela Luka u 2020. godini
14. Program javnih potreba u kulturi, tehničkoj kulturi i športu Općine Vela Luka u 2020. godini
15. Program javnih potreba u odgoju i obrazovanju Općine Vela Luka u 2020. godini
16. Izvješće o provedbi programa upravljanja nekretninama za 2019. godinu (Klasa: 021-05/18-03/130, Urbroj: 2138/05-02-18-01 od 21. prosinca 2018. godine)
17. Program upravljanja nekretninama u vlasništvu Općine Vela Luka za 2020. godinu
18. Odluka o oslobađanju plaćanja poreza na kuće za odmor
19. Odluka o poništenju Programa raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske za Općinu Vela Luka
20. Program raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske za Općinu Vela Luka
21. Odluka o davanju zahtjeva za izradu Ciljanih izmjena i dopuna Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske Županije
22. Odluka o pokretanju postupka katastarske izmjere u svrhu izrade katastra nekretnina i obnove (osnivanja) zemljišne knjige za K.O. Vela Luka
Točka 1. Vijećnička pitanja i prijedlozi
Vijećnik Boris Žuvela se u 1614 sati vraća na sjednicu.
U okviru 1. točke su pitanja i prijedloge postavili vijećnici: Nikša Petković, Maja Radman Barčot, Ivo Burmas i Boris Žuvela.
Nikša Petković:
1.(Načelnici): Zašto Općina Vela Luka ne štiti interese svojih građana – korisnika komunalnih
vezova u Veloj Luci, te predlaže da se o ovoj temi raspravi na slijedećoj
sjednici vijeća da bi vijeće moglo donijeti odgovarajuću odluku za rješavanje ovog
problema pošto do sada nije dostavljen ni jedan odgovor po opetovanim
vijećničkim pitanjima vezanim za ovu problematiku.
2.(Načelnici): Slaže li se Načelnica da se putem vijeća, Odbora za gospodarstvo i poljoprivredu,
te nadležnih općinskih službi u što skorijem roku pokuša naći rješenje oko
poljoprivredne zadruge ili nekog sličnog oblika privrednog subjekta koji će
omogućiti veleotkup maslinovog ulja u Veloj Luci i poticati ostale poljoprivredne
proizvodnje?
3.(Načelnici): Kako je gradski bazen Vela Luka promijenio vlasništvo iz općinskog u županijsko
– Kalos?
Maja Radman Barčot:
4.(Načelnici): Predlaže noću osvijetliti gradilišta u Veloj Luci, posebno ona u blizini škola i u
naseljenim područjima.
5.(Načelnici): Predlaže povećanje plaća odgajateljicama u dječjem vrtiću „Radost“ od
01.01.2020.g.
Ivo Burmas:
6.(Načelnici): Kada se namjeravaju zakrpati rupe na prometnicama?
7.(Načelnici): Ima li kakvih informacija u vezi kontejnerskih kućica ECA na trajektnom
pristaništu?
Boris Žuvela:
8.(Načelnici): Na koji način Općina Vela Luka i Komunalne djelatnosti d.o.o. misle motivirati
građane da odvojeno prikupljaju otpad te da otpad za reciklažu nose u reciklažno
dvorište?
9.(Načelnici): Tko kontrolira koncesijska odobrenja i je li komunalni redar evidentira uzurpacije
pomorskog dobra, te što poduzima u tom smislu?
Načelnica odgovara na pitanja:
Ad1) Uvijek je bila otvorena za sve rasprave, pa i za ovu. Predsjedništvo vijeća određuje dnevni
red sjednica i ako oni uvrste ovu točku, ona nema ništa protiv.
Ad2) Slaže se da se o ovome raspravi na Odboru za gospodarstvo i poljoprivredu.
Ad3) Zato što je Županija osnivač Kalosa pa je i Županija dobila ovaj spor.
Ad4) Slaže se sa prijedlogom. Ističe da se ispred Osnovne škole odvijaju i radovi koji nisu u
ingerenciji Općine (uređenje školskog dvorišta), pa je tamo stvarno veća gužva.
Ad5) Ravnateljica vrtića nije zatražila povećanje plaća pa to nije ušlo ni u proračun vrtića, a ni u
proračun Općine. Stoga za sad ne može prihvatiti ovaj prijedlog ali će ga uzeti u
razmatranje tijekom godine jer postoji i rebalans proračuna.
Ad7) Firma je završila u stečaju i sve je dano na prodaju. Zatražit će pismeni odgovor od
ravnatelja ŽLU pod čijom je ovo ingerencijom.
Ad6) O ovome su pričali na Odboru za komunalnu infrastrukturu. Ni jedne godine kao ove nije
bilo toliko problema sa asfaltnom bazom koja je često u kvaru. Kako su do 07.01.2020.g.
radnici Dubrovnik cesta na kolektivnom godišnjem odmoru, tek će se tada moći početi sa
asfaltiranjem. Zbog toga će se odužiti do kraja siječnja i radovi na Reciklažnom dvorištu.
Ad8) Sve je propisano i regulirano projektom. Odrađene su i radio emisije te edukacije u vrtiću i
školama. Sa računom za smeće je svima dostavljen i letak sa informacijama o ovome. Radit
će se tako i dalje prema projektu.
Ad9) Koncesijska odobrenja kontrolira komunalni redar. Dostavit će pismeni odgovor na
slijedećoj sjednici.
Predsjednik vijeća pita vijećnike jesu li zadovoljni odgovorima Načelnice?
Maja Radman Barčot nije zadovoljna odgovorom na 5.pitanje jer ni prosvjetari nisu tražili podršku a Načelnica im ju je dala javno. Novaca za povećanje plaća u vrtiću ima u proračunu.
Boris Žuvela nije zadovoljan odgovorom na 8.pitanje jer se smeće i dalje naplaćuje po osobi kućanstva, a ne po volumenu pa ljudi nemaju svrhe reciklirati.
Nikša Petković izražava zadovoljstvo odgovorima na prvo i drugo pitanje. Nije zadovoljan odgovorom na 3.pitanje u vezi gradskog bazena i traži pisani odgovor.
Točka 2. Odluka o 2. Izmjenama i dopunama Proračuna Općine Vela Luka za 2019.g. i (Izmijene i dopune) Plana razvojnih programa Općine Vela Luka za razdoblje od 2019. - 2021.g.
Ana Jobst, Pročelnica Upravnog odjela za proračun i financije, kratko objašnjava prijedlog Odluke o 2.izmjenama i dopunama proračuna Općine Vela Luka za 2019.g.
Tonko Gugić, u ime Odbora za proračun i financije, predlaže prihvaćanje ove odluke.
Darko Franulović, Pročelnik Upravnog odjela za gospodarenje prostorom i komunalne djelatnosti, kratko obrazlaže (Izmijene i dopune) Plana razvojnih programa Općine Vela Luka za razdoblje od 2019. - 2021.godine.
Nikša Petković, u ime Odbora za poljoprivredu i gospodarstvo, ne može iznijeti stav Odbora jer nije bilo kvoruma. Upozorava da se ubuduće pozvani odazovu ili da svoju spriječenost opravdaju.
Predsjednik vijeća otvara raspravu.
Nikša Petković ističe da je došlo do izmjene naziva projekta „Izgradnja vodovodne mreže Potirna- Triporte-Poplat-Garma-Vela Luka. Zanima ga: kod stavke 4.1 - Nove katastarske izmjere za koju smo predvidjeli 10 tisuća kn u 2019.g. zašto nije unijeta projekcija za 2020.god. kad smo je već unijeli u Proračun; te stavka iz 2019.g. koja se nije iskoristila za parcelacijski elaborat Privale zašto nije prebačena u 2020.g. i da se odradi cijeli elaborat?
Pročelnik Franulović odgovara da je ova tablica izrađena sukladno Zakonu po kojem se unosi samo izmjena tekuće godine a ne i projekcija.
Nakon rasprave, sa 7 glasova „za“ i 4 glasa „protiv“, donijeta je
ODLUKA
o 2. Izmjenama i dopunama Proračuna Općine Vela Luka za 2019. godinu
i
Izmijenjeni i dopunjeni Plan razvojnih programa Općine Vela Luka za razdoblje
od 2019. - 2021. godine
(prema materijalima u privitku)
Točka 3. Izmjene i dopune Programa građenja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2019. g
Pročelnik Franulović ukratko obrazlaže ovu odluku.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže prihvaćanje točke.
Nikša Petković ponovo naglašava da su projekti uređenja parkinga na groblju i nadstrešnice dva odvojena projekta i da ih treba konačno odvojiti. Kod sufinanciranja trafostanica ponovo ističe enklavu Triporte- Široka koja je sustavno zanemarivana. Katastarska čestica na kojoj bi se trebala izgraditi trafostanica izgleda na prikazu šokantno jer ima produžetak koji ulazi u građevinsko područje Triporte, a to je u biti naša nerazvrstana cesta koju nismo uknjižili. To se već jednom mora riješiti. Također kod rekonstrukcije javne rasvjete ističe Triporte koje je slabo osvijetljeno.
Nakon kraće rasprave, sa 7 glasova „za“ i 4 glasa „protiv“, donijete su
IZMJENE I DOPUNE
Programa građenja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2019.g.
(prema materijalima u privitku)
Točka 4. Izmjene i dopune Programa održavanja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2019. godini
Pročelnik Franulović ukratko objašnjava Odluku.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže prihvaćanje točke.
Maja Radman Barčot pita na što je potrošeno 165 tisuća kn za javnu rasvjetu?
Pročelnik Franulović odgovara da je to iznos ukupne utrošene električne energije za javnu rasvjetu. Posebno je još 120 tisuća kn za materijal i plaće za tekuće održavanje, te 40 tisuća kn za blagdansko ukrašavanje. Nove svjetiljke, kabeli i sl. idu pod stavku: Rekonstrukcije javne rasvjete.
Maja Radman Barčot pita na što su se utrošila ta sredstva rekonstrukcije javne rasvjete?
Načelnica odgovara na kabele za struju u Pičeni i Stanima, te na nova rasvjetna tijela u različitim područjima Vele Luke.
Nakon kraće rasprave, sa 7 glasova „za“ i 4 glasa „protiv“, donijete su
IZMJENE I DOPUNE
Programa održavanja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2019. g.
(prema materijalima u privitku)
Točka 5. Donošenje Proračuna Općine Vela Luka za 2020. godinu sa projekcijama za 2021. i 2022. godinu (Opći dio, posebni dio i Plan razvojnih programa Općine Vela Luka za razdoblje od 2020. - 2022. godine)
Pročelnica Jobst obrazložila je opći i posebni dio proračuna.
Pročelnik Franulović ukratko objašnjava Plan razvojnih programa za ovo razdoblje.
Tonko Gugić, u ime Odbora za proračun i financije, predlaže prihvaćanje Odluke.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, također predlaže prihvaćanje točke.
Maja Radman Barčot ističe da je izvršenje proračuna za 2018.g.bilo 12 milijuna kn i to je bilo realno. Za 2019.g.planiralo se potrošiti 19 milijuna kn i za mjesec-dva dana vidjet ćemo je li tako i bilo. Za 2020.g se planira potrošiti 22 milijuna kn. Razlika između 2020.g. i 2018.g. je 10 milijuna kn, stoga pita je li ovaj proračun istinski realan? Od ovih 22 milijuna kn, 13 milijuna kn spada na razne pomoći! Od planiranih projekata za Zadružni dom nije ostavljeno ništa kuna, a on će se brzo srušiti. Od prijedloga OO HDZ-a za izradu proračuna nisu uvrštene specijalizacije u Domu zdravlja, ali je Županija zato odlučila financirati 1 specijalizaciju u našem Domu zdravlja.
Načelnica objašnjava proceduru donošenja proračuna. Od svih političkih stranaka su zatraženi prijedlozi i onda su oni pojedinačno pozivani na sastanke u Općinu. Nitko od njih nije imao primjedbe na ovaj proračun. Ovaj proračun je rekordan i dosta se radilo na izradi projektne dokumentacije za različite projekte. Da bi se uopće mogli javiti na razne natječaje mora se dostaviti preslika proračuna da se vidi da je projekt planiran. Za Zadružni dom su predviđena sredstva za projektnu dokumentaciju. Sufinanciranje specijalizacija nije obaveza JLS već Ministarstva i Županije. Bilo je puno radnih sastanaka na ovu temu. Na žalost, trenutno i nema doktora u Veloj Luci koji bi išli na specijalizaciju.
Nikša Petković smatra da bi se o proračunu trebalo odvojeno raspravljati pa onda posebno o Planu razvojnih programa. Kako u ovu točku nije uvrštena višenamjenska brodica za čišćenje uvala, zaključak Odbora za komunalnu infrastrukturu je bio da se pošalje pismo namjere prema Županiji za njezinim financiranjem (kao što je slučaj već 2 godine sa Mljetom). Nije mu jasno zašto ovdje nije nigdje spomenut projekt navodnjavanja na području Općine iako je najava za 100% financiranjem od strane EU? Pohvaljuje što je napokon ušla Nova katastarska izmjera i predlaže prvo krenuti sa UPU Gradina i Plitvine. Rečeno je bilo da će se Ministarstvu ponuditi da ćemo mi sami izraditi kompletnu izmjeru za Privalu ne bi li ubrzali stvari. Vodovod za područja Slatina-Široka-Triporte-Poplat-Lučica Vela i Mala je na njegovu inicijativu ušao u naš proračun. Kasnije smo taj vodovod proširili da se iz Poplata spoji do Vele Luke. Nije mu drago što se onda on razdvojio na dva projekta, a što nije došlo na razmatranje na vijeće. Ističe da se još uvijek nismo priključili na NPKLM vodovod. Podsjeća da se uzme u obzir prilikom projekcija proračuna da prema Zakonu o pomoći JLS mi još ove 2020.g primamo oko 2 milijuna kn pomoći, a onda će se ona smanjiti i skroz ukinuti.
Boris Žuvela iskazuje iznenađenje s visinom proračuna. Naglašava da je iznos izvornih prihoda oko 13 milijuna kn. Pita što je sa desetogodišnjim izvješćem o izvršenju proračuna? Ne zna koliko je ovaj proračun realan kad se u njega stavilo nešto bez pokrića (pitanje je hoćemo li te pomoći dobiti ili ne) što može dovesti i do nenamjenskog trošenja sredstava. Smatra da je bolje držati se svojih mogućnosti i u tom smjeru napraviti realan proračun.
Pročelnica Jobst podsjeća da desetogodišnje izvješće, koje nije zakonska obaveza, dostavlja uz izvršenje proračuna a ne uz Plan. Proračun je rađen prema Zakonu gdje stoji da svi kapitalni projekti što su u Planu moraju biti i u proračunu.
Načelnica se donekle slaže da se proračun radi u okviru svojih mogućnosti ali smatra da i korištenje pomoći mora biti u što većem obimu i prikazano u proračunu. Objašnjava da projekt navodnjavanja ne može biti u našem proračunu jer je nositelj DNŽ. Iako nije prikazan, na njemu se intenzivno radi. Za Privalu smo morali ponoviti upit jer smo u prvom bili odbijeni i ovisno o odgovoru Ministarstva će se stvari dalje razvijati. Vodovod Poplat-Triporte se projektira i Vodovod d.o.o. Blato će zatražiti od Hrvatskih voda sredstva za projektnu dokumentaciju od novog trajektnog pristaništa do Poplata, da bi se tako zatvorio prsten kao što se i sa strujom učinilo.
Nikši Petkoviću i dalje nije jasno zašto kapitalni projekt navodnjavanja nije u Planu razvojnih programa? Nema veze što se on financira iz Županije kad se odvija na našem području. Stoga bi u proračunu trebalo pisati za njega stavka „nula“, a u Planu bi ga trebalo navesti.
Ivan Plantić uvažava sve diskutante i iznosi svoje mišljenje o mišljenju vijećnika HDZ-a. Smatra da treba prihvatiti ovaj proračun jer je poticajan i razvojan. To se vidi iz stavki koje su povećane ili su ostale na istom: kultura, sport, odgoj i obrazovanje, stipendije, sufinanciranje medicinske službe, uknjižba nerazvrstanih cesta i sl. Kao roditelj se slaže da odgojiteljicama u vrtiću treba povećati plaće ali se ne slaže da se uspoređuju sa prosvjetarima zbog neugodnog iskustva sa štrajkom kada je trebalo proći toliko vremena da vladajući donesu pravu odluku. Također i pitanje specijalizacija u Domu zdravlja je detaljno objašnjeno na tematskoj sjednici i nema smisla više o tome raspravljati. Jedino bi bilo dobro za slijedeću godinu predvidjeti u proračunu stavku za plaćanje rada u radnim tijelima što bi onda motiviralo vijećnike oporbe na dolaske na odbore pa bi stvari bolje razumjeli i bili bolje pripremljeni za rasprave.
Maja Radman Barčot podržava uvrštavanje nove katastarske izmjere u ovaj proračun. Postavlja pitanje koji će se dio prvi njome rješavati: građevni ili negrađevni? Smatra da se Načelnica treba više angažirati na poboljšanju adekvatne zdravstvene zaštite u Veloj Luci jer je to i u njenom interesu kao Lučanke. Što se tiče stipendija, pitanje je koliko je pametno da jedna siromašna općina stipendira studente koji onda ostaju raditi u bogatijim gradovima? Poziva Predsjednika vijeća da upozori vijećnike na pristojno izražavanje.
Predsjednik vijeća smatra da se za sada sjednica odvija u korektnim tonovima.
Načelnica odgovara da sve vezano za novu katastarsku izmjeru piše u prijedlogu te odluke koja će biti zadnja točka na sjednici. Stalno se želi nametnuti da je ova vlast protiv doktora i Doma zdravlja, a to uopće nije istina. Temeljna stvar je da se ne može potpisati ugovor o specijalizaciji jer ne možemo obavezati specijalizante ako odu da se vrate u Luku. Ujedno smo mi jedna od rijetkih općina koja sufinancira ne minimum nego nadstandard zdravstvene zaštite: sufinanciranje rada i dežurstva laboratorija, raznih specijalista, turističke ambulante, a od ove godine i smještaja doktora ako to bude potrebno. Za medicinare smo ove godine povećali stipendije na 1.400,00 kn. Glavna razlika između stipendista i specijalizanata je ta što stipendiste možemo obavezati da vrate stipendiju.
Ivo Burmas još jednom naglašava da po Zakonu se doktor nakon plaćene mu specijalizacije ničim ne može obavezati da se vrati u Luku. Zaključuje da je svaki proračun, pa tako i ovaj, skup lijepih želja i da će se na kraju vidjeti kakva će mu biti realizacija. Dosta stavki je stavljeno zbog javljanja na natječaje i sigurno se neće sve ostvariti. Iskreno se nada da će se jedan dobar dio proračuna realizirati.
Boris Žuvela smatra da se ne može uvjetovati ni vraćanje stipendista u Luku. Zanima ga koliko se uopće stipendija do sada vratilo? Istina je da nije obaveza Općine sufinanciranje specijalizacija ali bi svima trebao biti cilj omogućavanje što bolje primarne zdravstvene zaštite. Problem je u Luci osim sa doktorima i sa farmaceutima, veterinarima, inžinjerima i sl. Za privući ih u Luku treba se potruditi omogućiti im što bolje uvjete. Nije obaveza Općine ni davanje potpora za novorođenu djecu, ni za sufinanciranje vrtića, ni za poticaje u poljoprivredi i sl. Ali to ipak dajemo da ljudima bude bolje ovdje živjeti. Trebaju vladajući puno intenzivnije raditi na ovome.
Načelnica ističe da velika većina izdvaja za zdravstveno osiguranje pa se iz toga očekuje minimum zdravstvene zaštite. Sada se traži da se pored toga za isto izdvaja i iz općinskog proračuna. Što se tiče stipendija, u pravilniku stoji procedura za vraćanje stipendija. Pitanje je samo kakav će stav Općina zauzeti po tom pitanju. Ali takvo što ne postoji po Zakonu u slučaju specijalizacija. Znači da bi trebalo mijenjati kompletan sustav zdravstvene zaštite u RH.
Predsjednik vijeća upozorava govornike da se ne ponavljaju u raspravama.
Nikša Petković naglašava da ugovor sa specijalizantima potpisuju ustanove - domovi zdravlja, koji putem županije, kao osnivača, plaćaju specijalizaciju. Problem je što osnivači ne rade svoj posao. Bit će još gora situacija jer nismo osigurali zamjene za one doktore koji će brzo otići iz Luke. Zato Općina treba tražiti i urgirati kod Županije i Ministarstva da se čuje da u Luci nedostaju doktori. Što se tiče stipendija – problem je u nama što nismo stvorili radna mjesta na koja će se stipendisti vratiti.
Boris Žuvela replicira Načelnici da Lučani plaćaju komunalnu naknadu ali nemaju rasvjetna tijela u ulici, plaćaju i smeće ali nemaju kante, nemaju ni asfalta…a to bi sve trebalo osigurati iz tih sredstava. Ne bi Općina trebala stavljati struju gdje nije građevno područje a to ipak radi. I onda joj je problem 1-2 specijalizacije?!
Nikša Petković još ističe da su se sredstva za zbrinjavanje napuštenih životinja dosta povećala i žao mu je što se obistinilo ono na što je upozoravao a to je da će se ta sredstva dati korčulanskoj udruzi umjesto našim udrugama.
Nakon rasprave, sa 7 glasova "za" i 4 glasa „protiv“, donijet je
PRORAČUN
Općine Vela Luka za 2020. godinu i projekcije za 2021. i 2022.godinu
(prema materijalima u privitku)
i
PLAN RAZVOJNIH PROGRAMA
Općine Vela Luka za razdoblje od 2020.g. do 2022.g.
(prema materijalima u privitku)
Točka 6. Odluka o izvršavanju proračuna Općine Vela Luka za 2020. godinu
Pročelnica Jobst ukratko izvješćuje o ovoj odluci.
Tonko Gugić, u ime Odbora za proračun i financije, predlaže prihvaćanje Odluke.
Jednoglasno, sa 11 glasova „za“, donijeta je
ODLUKA
o izvršavanju proračuna Općine Vela Luka za 2020. godinu
(prema materijalima u privitku)
Točka 7. Program građenja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2020. godini
Načelnica upoznaje vijećnike sa ovim programom.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže prihvaćanje Programa.
Maja Radman Barčot pita koja su to područja bez rasvjetnih tijela i koliko se takvih može postaviti za predviđenih 50 tisuća kn, te što ona mora učiniti da bi i u svojoj ulici dobila svjetlo?
Pročelnik Franulović odgovara da 1 rasvjetno tijelo košta oko 1.500,00 kn + stup i kopanje rupe=5.000,00 kn. Znači da se može staviti 10-tak rasvjetnih tijela. Kompletno mjesto je u stalnom deficitu sa rasvjetnim tijelima, a u uvalama je još i gore. Stoga Općina svaku godinu prema financijskim mogućnostima postavlja onoliko novih rasvjetnih tijela koliko može.
Vijećnica Radman Barčot pita što ona mora učiniti kako bi se stavilo rasvjetno tijelo na vertikali koja spaja Obalu 1 i Ulicu 1, gdje živi 5 obitelji?
Pročelnik Franulović odgovara da treba postaviti zahtjev u Općini pa će temeljem njega izaći električar iz Komunalnih djelatnosti na uviđaj.
Maja Radman Barčot pita tko odlučuje na kojim će se lokacijama postaviti ta rasvjetna tijela i po kojim kriterijima, postoji li tablica prioriteta?
Načelnica odgovara da o tome odlučuje Načelnica sukladno ostavljenim sredstvima u proračunu a po zahtjevima kako su postavljeni.
Nikša Petković podnosi amandmane: - kod A5 – „Sufinanciranje izgradnje trafostanica“ dodati na kraju zadnje rečenice: „Triporte i Široka.“ (Žalosno je da je već 20 godina na ovom području dovedena kompletna infrastruktura, gdje su građani sve platili, njih sedamnaestoro kompletnu mrežu, a 10 ih se još nije spojilo. To je neozbiljno i pored krivnje Elektrojuga, najveća je krivnja na nama.); - kod B7 – „Izgradnja vodovodne mreže Potirna–Triporti i Poplat-Garma-Vela Luka“ zamijeniti u naslovu i tekstu veznik „i“ sa „crticom“ ( na taj način će se ova dva projekta objediniti u jedan i kao takav imati veće šanse jer inače razdvajanjem na 2 projekta dovodi se u opasnost da se jedan dio ne dovrši.)
Načelnica, kao predlagatelj ovog programa, prihvaća amandman kod A5, a i kod B7 može se prihvatiti iako naglašava da se projektira odvojeno.
Nakon rasprave, sa 7 glasova "za" i 4 glasa „protiv“, donijet je
PROGRAM
građenja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2020. Godini
(sa usvojenim amandmanima)
(prema materijalima u privitku)
Pročelnica Jobst napušta sjednicu u 1822 sati.
Točka 8. Program održavanja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2020. godini
Načelnica objašnjava ovaj program.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže donošenje ovog programa.
Nikša Petković se osvrće na sufinanciranje sekundarne mreže kanalizacije: ulazimo u ogromni, skupi posao kojem nismo dorasli. Imamo probleme i sa 1.fazom kanalizacije zbog prodora mora u sistem te izgaranja pumpi. Znači da rezultati kanalizacije nisu onakvi kakve smo očekivali. Nedopustivo je da nismo naše komunalno poduzeće opskrbili potrebnim strojevima niti smo završili proces njegove doregistracije i na vodoopskrbu. Ovo je drastična 2.faza. Bolje je bilo smanjiti obim i staviti u sistem veće zagađivače, a ostalo da ostane na crnim jamama. Promislimo o izmjeni projekta da se dio mreže smanji i da se nabave potrebni strojevi te da se firma ekipira. Puno je pitanja: na koji se vodovod priključujemo, u koju aglomeraciju ulazimo? Stoga će bit suzdržan kod odluke jer olako ulazimo u ogromne kapitalne projekte, a vidi se iz projekcija i poskupljenje projekta za 30%.
Načelnica uvažava mišljenje vijećnika Petkovića i sigurna je da sve ovo govori u dobroj namjeri. Međutim, kada smo se priključili EU, prihvatili smo i neke obaveze odnosno do kada se moramo priključiti na kanalizaciju. Ovaj projekt je bio na javnoj raspravi na kojoj su bile moguće promjene. Sada je nemoguće smanjiti obuhvat projekta tim više što je napokon, nakon 1 godine i 4 mjeseca građevinska dozvola postala pravomoćna. Ovo je idealna prilika da se svi u mjestu spoje na kanalizaciju, da se zamijene vodovodne cijevi i urede sve ceste. Projekt će sigurno poskupiti i sve će JLS biti pogođene tom mjerom.
Sjednici se u 1825 sati pridružuje vijećnik Vedran Dodig.
Nikša Petković replicira da je on na toj javnoj raspravi zastupao ovakav stav. Ponovo naglašava da nije dobra ni 1.faza a mi ulazimo u veću i skuplju 2.fazu. Prevelik smo zalogaj uzeli. Projekti i građevinske dozvole se mogu mijenjati. Napravimo zato tematsku sjednicu na ovu temu.
Ivo Burmas bi volio da budemo ovako oprezni i kad govorimo o vodovodu i priključku na NPKLM. I tada će građani plaćati skuplju vodu. Upozoravalo se već na ovo. Zato bi volio da se na njega nikad ne spojimo.
Nikša Petković replicira zašto se zalaže da se Vela Luka spoji na NPKLM. Mi taj vodovod plaćamo već 50 godina a da još nismo spojeni. Zalaže se stoga da Vela Luka ima mogućnost dva vodovoda.
Nakon rasprave, sa 8 glasova "za" i 4 glasa „“protiv“, donijet je
PROGRAM
održavanja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2020. godini
(prema materijalima u privitku)
Točka 9. Program uređenja i održavanja mjesnog groblja u 2020. godini
Pročelnik Franulović ukratko obrazlaže točku.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže donošenje ovog programa.
Nikša Petković samo napominje informaciju da se razmišlja o nadstrešnici čija će realizacija ići na trošak Komunalnih djelatnosti.
Maja Radman Barčot pita što se može učiniti sa ostavljenih 30 tisuća kn za uređenje parkinga? Ulazi li u taj iznos barem jedno rasvjetno tijelo?
Pročelnik Franulović odgovara da će se srediti dio nabrojenih čestica ispod ceste, nasuti jalovinom 1 ogradu i srediti makadam. U ovaj iznos ne ulazi ni javna rasvjeta ni asfalt. U planu za slijedeće godine se vidi koliko će se sredstava ostaviti za uređenje groblja.
Maja Radman Barčot smatra da onda ovo nije dobro rješenje i da bi bilo bolje potrošiti ovaj mali iznos za neku drugu namjenu kad se već neće urediti parking.
Pročelnik Franulović objašnjava da se uređenjem 1 ograde na nju onda može i 20-tak auta parkirati.
Boris Žuvela smatra da bi bilo bolje prvo napraviti projekt parkinga, a onda iduću godinu ići u njegovu realizaciju. Malo jalovine neće riješiti problem.
Načelnica replicira primjerom Jelse gdje se makadamsko rješenje parkinga na groblju pokazalo odličnim.
Nakon rasprave, jednoglasno, sa 12 glasova „za“, donijet je
PROGRAM
uređenja i održavanja mjesnog groblja u 2020. godini
(prema materijalima u privitku)
Točka 10. Program trošenja sredstava dijela naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru u 2020. godini
Načelnica objašnjava ovu točku.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže donošenje ovog programa.
Jednoglasno, sa 12 glasova „za“, donijet je
PROGRAM
trošenja sredstava dijela naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru u 2020. godini
(prema materijalima u privitku)
Točka 11. Program potpora poljoprivredi na području Općine Vela Luka za 2020. godinu
Načelnica ukratko obrazlaže Program.
Predsjednik vijeća istiće da se nema stav Odbora za gospodarstvo i poljoprivredu jer nije bilo kvoruma.
Boris Žuvela ističe čl.5 – potpore za obnovu zaspuštenih poljoprivrednih područja, kojeg smatra kontradiktornim sa Odlukom o komunalnom redu, gdje se kažnjavaju oni koji ne održavaju svoje imanje. Smatra da je bolje ova sredstva prenamijeniti u drugu svrhu.
Maja Radman Barčot se nadovezuje primjećujući da su ukupna ulaganja za ovu potporu 10 tisuća kn, a stoji da se po osobi može dodijeliti maksimalno 5 tisuća kn. Pita je li to znači da će samo 2 osobe dobiti ovu potporu i tko odlučuje kome i po kojim kriterijima će se ova sredstva dodijeliti? Ističe da je ovo pitanje mislila uputiti na Odboru koji se nije mogao održati jer nije bilo članova iz redova SDP-a.
Načelnica odgovara da mora stajati koliki je maksimalni iznos po svakoj mjeri. Članak 5 je isti kao i lani i isto kao i prošle godine će se ovaj program poslati Ministarstvu na suglasnost. Vjeruje da će ga Ministarstvo odobriti kao i lani, što znači da u njemu nema nepravilnosti. Ponavlja da se vijećnici moraju bolje pripremiti za sjednicu jer na kraju svake točke stoji detaljno obrazloženje o postupku prijave i procedure donošenja odluke.
Sa 11 glasova „za“ i 1 glasom „suzdržanim“, donijet je
PROGRAM
potpora poljoprivredi na području Općine Vela Luka za 2020. godinu
(prema materijalima u privitku)
Točka 12. Program poticanja razvoja malog gospodarstva, poduzetništva i obrtništva na području općine Vela Luka za 2020. godinu
Načelnica objašnjava Program.
Nikša Petković smatra da je ovo bitan materijal za raspravu na Odboru za gospodarstvo i poljoprivredu. Ističe problem Zadruge odnosno organiziranog otkupa viškova ulja i nada se pronalasku načina da se ovaj veliki problem riješi. Podsjeća da je HSS već upozoravao na poduzetnički inkubator i da se prije par godina dijelilo pola milijuna kuna za osnivanje ovog inkubatora. Mogli smo iskoristiti ta sredstva i sad bi već imali nešto konkretno sa tim inkubatorom.
Vijećnica Radman Barčot kratko napušta sjednicu u 1855 sati.
Nakon rasprave, jednoglasno, sa 11 glasova “za”, donijet je
PROGRAM
poticanja razvoja malog gospodarstva, poduzetništva i obrtništva na području općine Vela Luka za 2020. godinu
(prema materijalima u privitku)
Točka 13. Socijalni program Općine Vela Luka u 2020. godini
Vijećnica Radman Barčot se vraća na sjednicu.
Načelnica daje uvodno obrazloženje o ovoj točki.
Socijalno vijeće se nije sastalo pa nemamo njegov stav.
Jednoglasno, sa 12 glasova „za“, donijet je
SOCIJALNI PROGRAM
Općine Vela Luka za 2020. godinu
(prema materijalima u privitku)
Točka 14. Program javnih potreba u kulturi, tehničkoj kulturi i športu Općine Vela Luka u 2020. godini
Načelnica objašnjava ovaj prijedlog.
Silvija Pećanac Bačić, u ime Odbora za sport, kulturu i tehničku kulturu, predlaže prihvaćanje Programa.
Nikša Petković upozorava da već duži niz godina, otkako je osnovana Zajednica sportova Vele Luke, iz proračuna je izostala potpora za Lovačko društvo “Golub”. Poziva upravu tog društva da se obrati pismeno Općini za dodjelu potpore. Smatra i da je netransparentno što se ne zna točno koliko i kome se dodijelilo sredstava od ukupne potpore za Zajednicu sportova.
Načelnica objašnjava da su se svi klubovi mogli prijaviti na Natječaj za institucionalnu potporu. Lovačko društvo se nije na njega javilo. Raspisat će se u 2021.g. kao i do sada Natječaj za financiranje sportskih manifestacija pa se mogu javiti na njega. Uvijek se na kraju od Zajednice sportova dobije financijski izvještaj kako su zajednička sredstva raspodijelili. Ne sjeća se da je neki vijećnik do sada zatražio uvid u to.
Nikša Petković replicira da je to zatražio u prošlom mandatu i da će to ponovo učiniti na slijedećem Odboru za sport, kulturu i tehničku kulturu.
Maja Radman Barčot ističe da će za 2 dana biti osnivačka skupština pomoraca Vele Luke za osnivanjem svoje udruge. Ujedno pohvaljuje pomorce Vele Luke koji su napravili nova vrata na kapelici sv.Nikole. Pita na koji način oni mogu doći do općinskih sredstava?
Načelnica odgovara da se bilo koja registrirana udruga može prijaviti na Natječaj za institucionalnu potporu. On je već završen ali će se objaviti natječaji za kulturu i sportske manifestacije. Ako ova udruga bude ispunjavala uvjete neće biti problema za dobivanje sredstava.
Branko Joković, Pročelnik Upravnog odjela za društvene djelatnosti, poljoprivredu i gospodarstvo, objašnjava da je Zajednica sportova krovna udruga koja može biti primjer drugima. Ona održava redovne godišnje skupštine i redovito podnosi financijske izvještaje. Naglašava da se udruge financiraju javnim novcem i da nije obaveza Općine financiranje baš svih udruga. Udruge su inače privatne pravne osobe koje imaju ovlaštene osobe za zastupanje i kao takve imaju i obavezu financijskog izvještavanja. Određene udruge u prošlosti nisu dostavljale financijske izvještaje pa onda nisu ni mogli tražiti općinska sredstva. Projekti se prate i treba se o njima izvještavati. Institucionalna potpora je slučaj kad Općina iznimno dodijeli sredstva prije donošenja proračuna u onim područjima gdje su udruge nositelji nekih javnih događaja.
Nikša Petković smatra da je došlo do nesporazuma – on nije rekao da Zajednica sportova ne dostavlja financijsko izvješće već da to izvješće nije dano vijećnicima na uvid.
Vijećnik Josip Cvitan u 1906 sati napušta sjednicu.
Nakon rasprave, jednoglasno, sa 11 glasova “za”, donijet je
PROGRAM
javnih potreba u kulturi, tehničkoj kulturi i športu Općine Vela Luka u 2020. godini
(prema materijalima u privitku)
Točka 15. Program javnih potreba u odgoju i obrazovanju Općine Vela Luka u 2020. godini
Vijećnica Silvija Pećanac Bačić privremeno napušta sjednicu u 1910 sati.
Načelnica ukratko obrazlaže o ovoj točki.
Jednoglasno, sa 10 glasova “za”, donijet je
PROGRAM
javnih potreba u odgoju i obrazovanju Općine Vela Luka u 2020. Godini
(prema materijalima u privitku)
Točka 16. Izvješće o provedbi programa upravljanja nekretninama za 2019. godinu (Klasa: 021-05/18-03/130, Urbroj: 2138/05-02-18-01 od 21. prosinca 2018. godine)
Vijećnica Pećanac Bačić se vraća na sjednicu u 1914 sati.
Sanja Jurković, Pročelnica Upravnog odjela za opće i imovinsko-pravne poslove, podnijela je ovo izvješće.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže usvajanje ovakvog izvješća.
Tatjana Vučetić postavlja pitanje tko je sklopio ugovore za korištenje općinskih stanova na neodređeno vrijeme sa doktoricama iz Kalosa? Zar ne bi trebalo kad one odu u mirovinu te stanove dodijeliti novim mladim doktorima?
Pročelnica Jurković odgovara da ona nije i da ne zna tko je sastavljao ugovore, te da je to bilo još 2008.godine pa mora provjeriti.
Nikša Petković moli općinske službe da provjere što je vidio danas u katastru da je formirana čestica za trafostanicu Široka i je li to znači da je završen postupak? Ponovo ističe onaj produžetak te čestice što u stvarnosti predstavlja našu cestu, a ne šumu. Postoje i tereni u Triportama na koje se nismo uknjižili, kao i put za kojeg su pred 20 godina ishođene suglasnosti a još nije doveden u funkciju a trebao bi biti trasa vodovoda. I sve to zbog nesređenog katastra. Ponovo ističe slučaj Kalosa gdje naplaćujemo nepostojeću cestu, a na toj istoj katastarskoj mapi su prikazane općinske zgrade stare ambulante, MUP-a, kao i bazen. To smo trebali zadržati u svojem vlasništvu. Prioritet mora biti knjiženje nerazvrstanih cesta i u Novoj katastarskoj izmjeri. Naglašava da na zadnjoj stranici gdje je popis sportskih objekata u Veloj Luci nema bazena, a trebao bi biti.
Boris Žuvela pita zašto se ugovorom udrugama naplaćuje korištenje prostorija u Zadružnom domu, a na drugim mjestima ne? I zašto se neke prostorije u Zadružnom domu davaju u zakup uz plaćanje, a nisu u adekvatnom stanju?
Pročelnica Jurković odgovara da se mjesečni zakup u Zadružnom domu udrugama naplaćuje simbolično po 20 kn mjesečno prema Odluci o davanju u zakup. Slaže se da je prostor u Zadružnom domu neprimjeren zbog dotrajalosti i prokišnjavanja. Što se tiče bazena ponavlja da se na njega uknjižio Kalos pravomoćnom presudom.
Nikša Petković ističe da se bazen nije izgradio za potrebe Kalosa već ga je gradio “Hum” uz investiciju Kalosa. I izgrađena je tek jedna trećina projekta. Tu smo vrlo bitnu nekretninu bespotrebno izgubili.
Predsjednik vijeća ga prekida da se treba držati teme i onda mu izriče opomenu.
Boris Žuvela naglašava da se trebaju regulirati svi odnosi sa zakupoprimcima bez obzira jesu li ti prostori uknjiženi na Općinu ili ne, a ne da neki plaćaju a neki ne (npr. FINA plaća u zgradi CZK, a ostale udruge tu ne; ili Jadrolinija plaća a taj prostor nije uknjižen).
Nakon rasprave, sa 7 glasova “za”, 3 glasa “suzdržana” i 1 glasom “protiv”, usvojeno je
IZVJEŠĆE
o provedbi programa upravljanja nekretninama za 2019. godinu (Klasa: 021-05/18-03/130, Urbroj: 2138/05-02-18-01 od 21. prosinca 2018. godine)
(prema materijalima u privitku)
Točka 17. Program upravljanja nekretninama u vlasništvu Općine Vela Luka za 2020. godinu
Pročelnica Jurković ukratko objašnjava ovaj program.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže usvajanje ovog programa.
Nikša Petković pita je li Općina otkupljuje terene predviđene za pretovarnu stanicu ili je to ostalo u obavezi Županije?
Načelnica odgovara da u materijalima piše da se radi o kupnji dijela onih nekretnina na kojima je deponiran materijal iz iskopa nakon sanacije Sitnice. Za ostale su nekretnine zaključili da je skuplje otklanjanje nego otkup. Što se tiče pretovarne stanice, Općina tu nema obavezu već je Županija nositelj projekta.
Jednoglasno, sa 11 glasova “za”, donijet je
PROGRAM
upravljanja nekretninama u vlasništvu Općine Vela Luka
za 2020. godinu
(prema materijalima u privitku)
Vijećnik Boris Žuvela privremeno napušta sjednicu u 1935 sati.
Točka 18. Odluka o oslobađanju plaćanja poreza na kuće za odmor
Načelnica obrazlaže ovu odluku.
Vijećnik Boris Žuvela se u 1940 sati vraća na sjednicu.
Tonko Gugić, u ime Odbora za proračun i financije, predlaže prihvaćanje Odluke.
Nikša Petković podnosi amandman: “Iza Čl.1 dodaje se Čl.2. koji glasi: Građani koji nemaju prijavljeno stalno prebivalište na području Općine Vela Luka, a svoje su kuće za odmor stekli temeljem nasljedstva, oslobođeni su 50% iznosa poreza na kuće za odmor za 2020.; Članak 2. postaje Članak 3.” Obrazlaže ovo time da nije pravedno da su ovi građani izjednačeni u obavezama sa strancima koji svoje kuće kupuju i tim više što je ranije postojala ovakva odluka o njihovom djelomičnom oslobođenju.
Načelnica, u ime predlagatelja Odluke, ne prihvaća ovaj amandman jer smatra da samo građani sa prebivalištem u Veloj Luci imaju pravo na oslobođenje od poreza.
Nikša Petković misli da se tako gubi dobar odnos sa Velolučanima koji su iz raznih razloga prisiljeni živjeti van Vele Luke, tim više što su nekad bili djelomično oslobođeni ovog poreza. Stoga poziva vijećnike da glasuju za amandman.
Pročelnici Jurković je žao što više na sjednici nije prisutna Pročelnica Jobst iz Upravnog odjela za proračun i financije koja bi više mogla reći na ovu temu. Boji se da ovaj prijedlog ne bi bio u skladu sa Zakonom.
Nikša Petković replicira da je sve zakonito jer odluku donosi vijeće i već ju je kao takvu u prijašnjem sastavu bilo donijelo.
Maja Radman Barčot smatra da ima prostora za diskusiju o ovoj odluci i iznosi novi problem kad građanin ima prebivalište u Veloj Luci ali i boravište u drugom mjestu gdje radi i dobiva plaću te plaća prirez i porez tome mjestu. Znači da Vela Luka od njega ne dobiva ništa.
Nikša Petković i dalje smatra da je veća šteta prekidanje prednosti dobrog odnosa sa tim Velolučanima nego što je iznos koji bi se dobio od tog poreza. Naglašava da skoro 100% Velolučana koji žive u Veloj Luci ima kuće za odmor koje onda iznamljuju pa je upitan smisao odluke o njihovom oslobađanju.
Tajnik vijeća objašnjava da je nedovoljno razrađen kriterij za oslobađanje pa će nastati problem u realizaciji.
Nikša Petković replicira da nema zakonskog problema u formulaciji amandmana. Ističe da Pročelnica Jobst ima metode provjere za sve i da ona to i provodi.
Predsjednik vijeća poziva vijećnike za glasanje za amandman i utvrđuje da amandman nije prošao.
Sa 7 glasova “za” i 3 glasa “suzdržana”, donijeta je
ODLUKA
o oslobađanju plaćanja poreza na kuće za odmor
(prema materijalima u privitku)
Točka 19. Odluka o poništenju Programa raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske za Općinu Vela Luka
Pročelnica Jurković objašnjava ovu odluku koja je nastala temeljem zaključka Ministarstva poljoprivrede da isključimo iz ovog programa one nekretnine koje su se u međuvremenu vratile prijašnjim vlasnicima.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže prihvaćanje Odluke.
Nikša Petković naglašava da Odbor za gospodarstvo i poljoprivredu, kako nije bilo kvoruma, nije donio stav o ovome, kao što nije mogao donijeti ni stav u 4.mjesecu kad se ovaj program usvajao. Stoga ga zanima koje su to čestice i temeljem kojeg su ugovora dane, te imamo li koje obaveze zbog poništenja ovog programa?
Pročelnica Jurković odgovara da se radi o zemljištu koje je bilo dodijeljeno Ranku Surjanu u Poplatu . Potom su u postupku povrata nacionalizirane imovine, koji je jako dugo trajao, čestice vraćene prijašnjim vlasnicima. Sad imamo novi pravni odnos sa Rankom Surjanom.
Jednoglasno, sa 11 glasova “za”, donijeta je
ODLUKA
o poništenju Programa raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu
Republike Hrvatske za Općinu Vela Luka
(prema materijalima u privitku)
Točka 20. Program raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske za Općinu Vela Luka
Pročelnica Jurković obrazlaže ovu točku.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže prihvaćanje Odluke.
Nikša Petković smatra da Odbor za komunalnu inftastrukturu nije trebao iznijeti svoj stav ni u ovoj ni u prethodnoj točki, jer se tema tiče Odbora za gospodarstvo i poljoprivredu. Ponovo ističe važnost pokretanja postupka Nove katastarske izmjere najviše radi zaštite imovine ljudi. Smatra da je šteta što se 2010.g. zemljište u Šaknjaratu nije dalo zadrugi koja je iskrčila i sredila te terene. Možda bi onda zadruga uspjela opstati.
Tajnik vijeća potvrđuje da je vijećnik Petković u pravu što se tiče Odbora za komunalnu infrastrukturu koji se po ovim točkama nije ni sazvao.
Jednoglasno, sa 11 glasova “za”, donijet je
PROGRAM
raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske
za Općinu Vela Luka
(prema materijalima u privitku)
Točka 21. Odluka o davanju zahtjeva za izradu Ciljanih izmjena i dopuna Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske Županije
Načelnica uvodno objašnjava ovu odluku.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže prihvaćanje Odluke.
Nikša Petković smatra da je ovo jedna konfuzna situacija i žao mu je što na sjednici nisu prisutni županijski vijećnici da nam daju neke veće informacije. Pita što će biti ako propadne dosadašnji projekt i tko će snositi troškove? Mišljenja je da je upitan cijeli projekt Sitnice zbog ovoga.
Vijećnica Pećanac Bačić napušta sjednicu u 2010 sati.
Načelnica objašnjava da je Županija nositelj projekta koji sadrži 5 pretovarnih stanica i 1 centar za gospodarenje otpadom. U projektu se ne diže pretovarna stanica na Sitnici već se samo ubacuje pretovarna stanica na Dubovu.
Nikša Petković zaključuje da su pretovarna stanica na Sitnici i sanacija Sitnice dva odvojena projekta i da se samo fiktivno zadržava pretovarna stanica na Sitnici. Zanima ga zašto?
Načelnica odgovara da je to zbog toga da ne bi pao projekt pretovarne stanice koji je već započet.
Vijećnik Dodig privremeno napušta sjednicu u 2011 sati.
Sa 8 glasova “za” i 1 glasom”suzdržanim”, donijeta je
ODLUKA
o davanju zahtjeva za izradu Ciljanih izmjena i dopuna
Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske Županije
(prema materijalima u privitku)
Točka 22. Odluka o pokretanju postupka katastarske izmjere u svrhu izrade katastra nekretnina i obnove (osnivanja) zemljišne knjige za K.O. Vela Luka
Vijećnik Dodig se vraća na sjednicu u 2013 sati.
Načelnica ukratko obrazlaže Odluku.
Nikša Petković zahvaljuje Načelnici što je konačno ovo došlo na dnevni red iako se zakasnilo 20-tak godina sa ovim projektom. Napokon je uvrštena ova točka kao plod njegovog dugotrajnog zalaganja, pritiskivanja i agitiranja za ovaj važni projekt.
Jednoglasno, sa 10 glasova „za“, donijeta je
ODLUKA
o pokretanju postupka katastarske izmjere u svrhu izrade katastra nekretnina i obnove (osnivanja) zemljišne knjige za K.O. Vela Luka
(prema materijalima u privitku)
Predsjednik vijeća je na kraju zaželio svima čestit Božić i sretnu Novu 2020.godinu
Sjednica je završena u 20.30 sati.
Zapisničar: Predsjednik:
Tatjana Žuvela Zoran Manestar