ZAPISNIK sa 22.sjednice Općinskog vijeća Općine Vela Luka održane 02. listopada 2019. godine u Općinskoj vijećnici s početkom u 17.00 sati, javno prenošene putem lokalnih radija (fonozapis čini sastavni dio ovog zapisnika) i društvenih mreža.
Nazočni: Zoran Manestar – predsjednik, Vedran Dodig, Tatjana Vučetić, Ivan Plantić, Silvija
Pećanac Bačić (zakasnila 34 min.), Josip Cvitan, Maja Radman Barčot, Tonko Gugić
(zakasnio 10 min.), Nikša Petković, Đana Oreb - vijećnici;
Katarina Gugić – Općinska načelnica, Dragiša Barčot – Zamjenik Općinske načelnice,
Vanjo Žuvela – tajnik Općinskog vijeća, Ana Jobst, Darko Franulović i Sanja Jurković
– općinski pročelnici; Damir Andreis – direktor komunalnih društava
Izočni : Boris Žuvela, Boris Dragojević, Ivo Burmas – vijećnici (opravdali izostanak);
Tino Žuvela, Ivo Žuvela - vijećnici Županijske skupštine (nisu opravdali izostanak);
Predsjednik vijeća je na početku zamolio vijećnike da se očituju na dostavljeni zapisnik sa 21.sjednice vijeća.
Jednoglasno, sa 8 glasova “za”, usvojen je Zapisnik sa 21.sjednice vijeća.
Vijećnik Tonko Gugić se u 17,10 h pridružuje sjednici.
Načelnica je, kao predlagateljica, povukla Odluku o prijenosu vodnih građevina javne vodoopskrbe sa predloženog Dnevnog reda nakon iscrpnih rasprava na odborima i vraćanja na doradu teksta. Također je naglasila potrebu usklađenja teksta točke 10. sa tekstom odluke, tako da sada glasi: “Odluka o osnivanju prava služnosti za polaganje kabelskog voda do TS Prihonja”.
Predsjednik vijeća je pozvao vijećnike na prihvaćanje izmijenjenog Dnevnog reda.
Jednoglasno, sa 9 glasova "za", prihvaćen je slijedeći
Dnevni red:
1. Vijećnička pitanja i prijedlozi
2. Odluka o Izmjenama i dopunama Proračuna Općine Vela Luka za 2019.g. i Izmijenjeni i dopunjeni Plan razvojnih programa Općine Vela Luka za razdoblje od 2019. - 2021.g.
3. Odluka o Izmjenama i dopunama Programa građenja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2019. g.
4. Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o programu održavanja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2019. godini
5. Polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna Općine Vela Luka za 2019. godinu i Izvješće o provedbi Plana razvojnih programa za razdoblje od 01.01.2019.g. do 30.06.2019.g.
6. Izvješće Načelnice o radu za period siječanj – lipanj 2019. godine
7. Odluka o komunalnom redu
8. Odluka o prijenosu vodnih građevina javne odvodnje
9. Odluka o izradi Strategije razvoja prometa na području Općine Vela Luka
10. Odluka o osnivanju prava služnosti za polaganje kabelskog voda do TS Prihonja
11. Odluka o osnivanju prava služnosti za polaganje kabelskog voda na dionici TS Korkyra – TS Centar – TS Guvno
12. Odluka o izmjeni Odluke o inicijativi za osnivanje Memorijalne zbirke Olivera Dragojevića (pri „Centru za kulturu Vela Luka“) i aktivnostima za obilježavanje trajnog sjećanja na Olivera Dragojevića
13. Odluku o davanju suglasnosti na izmjenu Statuta Centra za kulturu Vela Luka
14. Odluka o cijeni i razdoblju naplate usluge parkiranja na uređenim javnim površinama
Točka 1. Vijećnička pitanja i prijedlozi
U okviru 1. točke su pitanja i prijedloge postavili vijećnici: Nikša Petković, Đana Oreb,Maja Radman Barčot, Tatjana Vučetić i Vedran Dodig.
Nikša Petković:
1.(Načelnici): Zašto nije uvrštena u ovaj dnevni red Odluka o pokretanju postupka katastarske
izmjere u svrhu izrade katastra nekretnina i obnove (osnivanja) zemljišne knjige za
K.O.Vela Luka odnosno općinu Vela Luka?
2.(Načelnici): Zašto nije završen projekt privezišta – marine u Veloj Luci u skladu sa projektom i
koncesijskim obavezama prema ŽLU Vela Luka?
3.(Načelnici): U vezi prezentacije Vele Luke u turističkim brošurama predlaže da se sa više
pažnje priđe izradi promotivnih materijala, pa naglašava: da na području
Vele Luke postoje 2 mjesna odbora : Gradina, Donja Potirna (Triporte, Poplat);
da nisu dovoljno istaknute manifestacije i postignuća Udruge maslinara (Dani
maslinovog ulja, Aresto), te da se više ne ponavljaju pogreške kao kad je napisano
da se u Veloj Luci održavaju dani Blatske lumblije.
Đana Oreb:
4.(Načelnici): Kako se realizira program „Zaželi“?
5.(Načelnici): Pomaže li Općina i na koji način sufinanciranje rada asistenata u nastavi?
Maja Radman Barčot:
6.(Načelnici): Zbog čega geodetski elaborat za ucrtavanje Obale 1 i Obale 2 nije predan u
zemljišnik i katastar na provedbu?
7.(Načelnici): Kako je općinsko komunalno poduzeće moglo dopustiti pražnjenje fekalija na
Sitnici i zašto se prodajni centar Tommy nije spojio na kanalizaciju?
8.(Načelnici): Ima li Načelnica namjeru srediti katastrofalno stanje splavi za veslače (prilaže
fotografiju istoga)?
Tatjana Vučetić:
9.(Načelnici): Kada će se domaćinstva u Gradini koja još nisu priključena na vodu moći
priključiti?
10.(Načelnici):U kojoj je fazi realizacija trafostanica Guvno i Stani I?
Vedran Dodig:
11.(Načelnici):Što planira Općina napraviti po pitanju iznimno negativne demografske slike u
Veloj Luci?
Načelnica odgovara na pitanja:
Ad1) Prije mjesec dana je od Državne geodetske uprave zatražila upute za pokretanje nove
katastarske izmjere. Kako nije stigao odgovor poslala se u utorak i požurnica.
Ad2) Ovdje se radi o 2 projekta i 2 građevinske dozvole: 1. Izgradnja 1.faze luke nautičkog
turizma i 2. Izgradnja školjere. Ovalis Nova priprema i prikuplja dokumentaciju za tehnički
pregled i uporabnu dozvolu. Školjera će se raditi nakon 10.mjeseca. U svakom slučaju
treba raditi prema projektima i izdanim građevinskim dozvolama.
Ad3) Prihvaća prijedlog.
Ad4) Sve ide po planu. Jučer su potpisani ugovori sa 9 žena i 1 koordinatoricom na projektu za
Velu Luku, Blato i Smokvicu, a koja će raditi u potkrovlju zgrade Općine. Vela Luka je
skupila 53-54 korisnika i svaka žena bi bila zadužena za minimalno 4 korisnika. Znači da u
Veloj Luci nedostaju još 3-4 žene. Kako ovaj projekt traje 2 godine, LAG 5 će u
međuvremenu raspisivati natječaje za nove žene. U Veloj Luci su se javile još nove 3 žene.
Samo Općina Orebić nije primila ni jednu ponudu za ovaj posao.
Ad5) Ove godine je Osnovna škola zatražila od Općine sufinanciranje 2 asistenta na pola radnog
vremena. Općina je na to pristala. Sad se čeka suglasnost Ministarstva da se započne sa
ovim.
Ad6) Odgovor na ovo pitanje zna vijećnik Boris Žuvela, sa kojim je Načelnica razgovarala prošli
tjedan. Elaborat je ovjeren na katastru. Bilo je problema sa odjeljivanjem ceste od javnih
površina. Kako je Općina dala suglasnost na to, nema više prepreka da elaborat ne bude
ovjeren i u zemljišniku.
Ad7) Odgovorit će pismeno jer nema informacija o ovome.
Ad8) O pontonu će Općina donijeti zaključak sa Veslačkim klubom Ošjak. Idejno rješenje je išlo
na doradu. Veliki dio pontona se oštetio prilikom radova na izmjeni lokacije.
Ad9) Već je bilo govora o tome da se sve dogovorilo sa strankom koja se, kad se izašlo na teren,
predomislila i rekla da se ne može graditi na toj lokaciji. Kako je bilo vrijeme turističke
sezone blizu, nije se tada ništa više radilo po tom pitanju. Sa direktoricom Vodovoda su se
razmatrale 2 nove lokacije i učinit će se sve da se to što prije riješi.
Ad10)Radovi na TS Stani su trebali početi prije ljeta ali ŽUC nije dala suglasnost Elektrojugu za
prekop ceste. To je sada riješeno i krenut će radovi ovu godinu. Što se tiče TS Guvno –
pristigli zahtjev za uporabnu dozvolu je vraćen na doradu jer nije dostavljen geodetski
elaborat. Sad se to dostavilo i provjerit će stanje kod voditeljice ispostave za prostorno
uređenje i graditeljstvo.
Vijećnica Silvija Pećanac Bačić se u 17,34 h pridružuje sjednici.
Ad11)Činjenica je da je godinama u Veloj Luci broj umrlih 50-60, a broj rođenih 20-30. Općina
konstantno radi na smanjenju ovog negativnog trenda u vidu potpora za novorođenu djecu,
stipendija, subvencija vrtića i sl. Najvažnije je osigurati preduvjete za otvaranje novih
radnih mjesta. Nastojat će se do kraja godine pripremiti promjene Pravilnika o potpori za
novorođenu djecu kao i demografsku sliku pri donošenju Socijalnog programa za 2020.g.
Predsjednik vijeća pita vijećnike jesu li zadovoljni odgovorima Načelnice?
Maja Radman Barčot nije zadovoljna odgovorom na 8.pitanje u vezi splavi jer je ona uništena prije godinu dana a ne uslijed radova na pontonu i obali na plivalištu.
Nikša Petković nije zadovoljan odgovorom na 1.pitanje u vezi nove katastarske izmjere, na koju upozoravaju od 2014.g, te traži pismeni odgovor. Ujedno napominje da je učinjena povreda poslovnika neuvrštavanjem prijedloga Kluba nezavisnih vijećnika i HSS-a u Dnevni reed. Također traži pismeni odgovor i na 2.pitanje, gdje naglašava da se radi o 2 školjere: jednoj unutar marine i jednoj na dijelu obale do plaže Pod Boriće.
Točka 2. Odluka o Izmjenama i dopunama Proračuna Općine Vela Luka za 2019. godinu i
Izmijenjeni i dopunjeni Plan razvojnih programa Općine Vela Luka za razdoblje
od 2019. - 2021. godine
Predsjednik vijeća je naglasio da su rasprave po ovim aktima okončane na prethodnoj sjednici i da je ostalo samo glasovanje.
Ana Jobst, Pročelnica Upravnog odjela za proračun i financije, kratko objašnjava prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama proračuna Općine Vela Luka za 2019.g.
Darko Franulović, Pročelnik Upravnog odjela za gospodarenje prostorom i komunalne djelatnosti, kratko obrazlaže Plan razvojnih programa Općine Vela Luka za razdoblje od 2019. - 2021.godine.
Sa 7 glasova „za“ i 3 glasa „suzdržana“, donijeta je
ODLUKA
o Izmjenama i dopunama Proračuna Općine Vela Luka za 2019. godinu
i
Izmijenjeni i dopunjeni Plan razvojnih programa Općine Vela Luka za razdoblje
od 2019. - 2021. godine
(prema materijalima u privitku)
Točka 3. Odluka o Izmjenama i dopunama Programa građenja komunalne infrastrukture
na području Općine Vela Luka u 2019. godini
Pročelnik Franulović ukratko obrazlaže ovu odluku.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže prihvaćanje Odluke.
Nikša Petković naglašava da kod: A1 – treba razdvojiti na 2 stavke jer se radi o 2 odvojena projekta na uređenju groblja; A12- projekt Sjeverne zaobilaznice treba revidirati jer nije dobar u što se osobno uvjerio na prezentaciji izmjene geodetske podloge za 1.fazu izgradnje održane od strane Geoprojekta; B7- kod izgradnje vodovodne mreže na dijelu Potirna – Triporte treba zauzeti stav i proširiti projekt i na Poplat- Garmu i odvojak za Velu Luku, te ponovo naglašava potrebu organiziranja što hitnije tematske sjednice na temu navodnjavanja, vodoopskrbe i odvodnje.
Nakon kraće rasprave, sa 7 glasova „za“ i 3 glasa „suzdržana“, donijete su
IZMJENE I DOPUNE
Programa građenja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2019.g.
(prema materijalima u privitku)
Točka 4. Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o programu održavanja komunalne
infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2019. godini
Pročelnik Franulović ukratko objašnjava Odluku.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže prihvaćanje Odluke.
Sa 7 glasova „za“ i 3 glasa „suzdržana“, donijete su
IZMJENE I DOPUNE
Programa održavanja komunalne infrastrukture na području Općine Vela Luka u 2019. g.
(prema materijalima u privitku)
Točka 5. Polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna Općine Vela Luka za 2019. godinu i
Izvješće o provedbi Plana razvojnih programa za razdoblje od 01.01.2019.g. do
30.06.2019.godine
Pročelnica Jobst obrazložila je Polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna.
Pročelnik Franulović ukratko objašnjava Izvješće o provedbi Plana razvojnih programa za ovo razdoblje.
Tonko Gugić, u ime Odbora za proračun i financije, predlaže prihvaćanje Polugodišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna Općine Vela Luka za 2019.g.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, također predlaže prihvaćanje Izvješća o provedbi Plana razvojnih programa za razdoblje od 01.01. do 30.06.2019.g.
Nikša Petković smatra da je polugodišnji izvještaj o izvršenju proračuna samo preslik trenutnog stanja i tek će se na kraju vidjeti koliko je to stanje stvarno. Što se tiče Plana razvojnih programa: kod fortezze Hum se u ovoj godini potrošilo nula kn, pa se nada da će u idućoj godini to biti veći iznos od predviđenih 50 tisuća kn; kod Privale naglašava da je Odbor donio zaključak da se MORH-u uputi dodatak sa ponudom da će Općina u cijelosti riješiti parcelacijski elaborat; ponovo naglašava važnost vodovoda Potirna-Triporte-Poplat-Garma-Vela Luka.
Maja Radman Barčot ističe da se od kazni za prekršaje u prometu dobilo 7.100,00 kn, a od ostalih kazni ništa?! Također je ostvareno nula kn za prihode od prodaje zemljišta, a rashodi za mjesne odbore su također nula kn. Od planiranog troška za uređenje groblja nije se ništa napravilo, kao ni sa uređenjem Poduzetničke zone. Slaže se sa vijećnikom Petkovićem u vezi fortezze Hum. Ističe da se nije realizirao razvoj struje u uvalama, kao i infrastrukturni projekti te urbanistički planovi. Jedini je pomak kod zbrinjavanja napuštenih životinja.
Načelnica objašnjava da je kod mjesnih odbora zapelo jer Ured u Korčuli nije formirao popis birača zbog priprema za EU izbore. Kod prodaje zemljišta planiralo se prodati 3 čestice, a uspjela se prodati samo jedna čestica u Gradini. Mjere za Poduzetničku zonu vrijede do 31.12., što znači da će se vidjeti na kraju godine ili tek u idućoj. Na fortezzi Hum ne mogu se raditi nikakvi radovi dok je ne dobijemo u svoje vlasništvo. To se neće dogoditi dok ne skinemo zonu posebne namjene što je Županija već napravila, a mi smo krenuli sa našim izmjenama i dopunama prostornog plana. Za trafostanice je stavka nula jer još nismo dobili račun od Elektrojuga. Kod UPU-a smo čekali Županiju da donese izmjene i dopune p.p. što je ona učinila tek u ožujku i sad smo zatražili nove ponude od geodeta. Za neke velike projekte kao što je sanacija Sitnice i Rive nisu se još dobili računi koji se očekuju pa trenutno stanje ne prati samu realizaciju.
Maja Radman Barčot pita jesmo li u ovih prvih 6 mjeseci naplatili i jednu komunalnu kaznu?
Načelnica odgovara da do današnjeg dana u realizaciji proračuna po pitanju kazni u prometu je zabilježeno 29.093,00 kn , a za ostale kazne 1.500,00 kn. Više se u srpnju, kolovozu i rujnu realiziralo po pitanju rashoda nego u prvih 6 mjeseci.
Predsjednik vijeća upozorava govornike da se drže točke dnevnog reda a to je izvršenje proračuna za prvih 6 mjeseci!
Maja Radman Barčot zaključuje da se nije niti jedna komunalna kazna naplatila u tom periodu.
Tatjana Vučetić ističe svega 600 tisuća kn realiziranih u ovom periodu za razvojne programe i vjerovat će Načelnici da će se do kraja godine ostvariti još za njih predviđenih 7 milijuna kn.
Nakon rasprave, sa 7 glasova "za" i 3 glasa „suzdržana“, donijet je
POLUGODIŠNJI IZVJEŠTAJ
o izvršenju proračuna Općine Vela Luka za 2019. godinu
(prema materijalima u privitku)
i prihvatilo se
Izvješće o provedbi Plana razvojnih programa za razdoblje od
01.01.2019.g. do 30.06.2019.g.
(prema materijalima u privitku)
Točka 6. Izvješće Načelnice o radu za period siječanj – lipanj 2019. godine
Načelnica ukratko izvješćuje o svom radu za ovaj period.
Nikša Petković ističe da je ovo vrlo iscrpno izvješće. Zanima ga je li pokrenut postupak za općinske terene u Triportama i zgradi škole i Društvenog doma u Potirni? Pita i koji su to nedostaci u Programu raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu RH za našu općinu? Naglašava da odbori vrlo često nemaju kvorum i članovi neozbiljno pristupaju radu. Nije mu jasno zašto Komunalac nije nabavio cisternu i rovokopač u sklopu projekta 2.faze odvodnje? Naglašava da se kod UPU-a Gradine i Plitvina mogla situacija riješiti kroz postupak nove katastarske izmjere. Također ističe da se veliki dio frezanja makadamskih i nerazvrstanih cesta obavio preko Savjetodavne službe i u suradnji sa Udrugom privatnih šumoposjednika. Ponovo naglašava potrebu proširenja navodnjavanja i na ostala područja, te organiziranja sastanka sa predstavnicima Općine Blato na temu granica.
Načelnica odgovara da što se tiče Potirne i škole to nije odrađeno pa i nije u ovom izvješću. Nedostaci u Programu raspolaganja poljoprivrednim zemljištem su nedostajući snimak, tablica i slično, a što su jučer službe nadopunile. Na rad odbora ona ne može utjecati iako ona sama nastoji biti prisutna na svakome. Kod Komunalca je problem nedostatak financijskih sredstava a nije sigurna ni koliko je bilo natječaja na koje je mogla Općina uskočiti umjesto Komunalca. U ovom periodu nije ništa urađeno po pitanju UPU-a, ali su u drugoj polovici zatražene ponude za ažuriranje geodetskih podloga. Poslove frezanja cesta u predjelu Zanavje, Vela Spila, Vrbovica i Maslinova je naručila Općina i ona onda to financira. Što se tiče navodnjavanja ubačeno je samo Potoračje, iako se zatražilo i za Sprtišta i Zdračevo, jer se za Potoračje osim Općine uputio mail i od grupe građana sa iskazanim interesom.
Sanja Jurković, Pročelnica Upravnog odjela za opće i imovinsko-pravne poslove, objašnjava da je u Potirni davno pravomoćno uknjižena Općina Blato. To je gotova stvar jer su razlozi za uknjiženje pravni i na Zakonu osnovani. Što se tiče Triporata, tu situaciju otežava to što je to Katastarska Općina Blato i što ne postoji službena granica između općina Blato i Vela Luka. Nama je sada prioritet uknjižba nerazvrstanih cesta zbog trafostanica.
Predsjednik vijeća upozorava svih da su skrenuli s teme.
Nikša Petković replicira da je granica između općina uspostavljena i ucrtana u katastarskim planovima. Za ove terene imamo pravomoćnu sudsku presudu u našu korist, ali se u međuvremenu na njih uknjižila RH. Ponovo naglašava potrebu nove katastarske izmjere. Što se tiče Potirne, Općina Vela Luka je otkupila teren, izgradila zgradu i mi možemo imati svoju zgradu na privremenom teritoriju Općine Blato.
Maja Radman Barčot pita Načelnicu ima li jamstva za nabave vezane za gradnju i to: za ozbiljnost ponude, za izvršenje ugovora, za uklanjanje nedostataka u jamstvenom roku i je li uzela instrumente osiguranja naplate? Konkretno je ovo zanima za sanaciju rive ispred Ožbalta.
Načelnica odgovara da smo se za sanaciju rive Ožbalt žalili i prijavili nelegalno izgrađeni objekt i inspekciji i državnom odvjetništvu i MUP-u. Organiziran je zajednički sastanak i sa izvođačem. Dogovorilo se uklanjanje tog objekta nakon 01.10. zbog trajanja turističke sezone. Izvođač je dostavio mjenicu i potpisao dodatak ugovora u vezi otklanjanja. Ovakva jamstva postoje i za druge projekte.
Maja Radman Barčot pita zašto onda ta jamstva nisu navedena u ovom izvješću?
Načelnica odgovara zato što to nije obaveza da mora biti napisano i zato što je ovo njezin stil pisanja izvješća.
Nakon rasprave, sa 8 glasova "za" i 2 glasa „suzdržana“, donijet je
ZAKLJUČAK
o primanju na znanje i prihvaćanju „Polugodišnjeg izvješća o radu Načelnice za razdoblje
siječanj – lipanj 2019.g.“
(prema materijalima u privitku)
Točka 7. Odluka o komunalnom redu
Pročelnik Franulović upoznaje vijećnike sa ovom odlukom.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže prihvaćanje ove odluke.
Nikša Petković pita na koji se način zbrinjavaju napuštene životinje? Ističe problem raslinja koje smeta uz cestu, te potrebu što skorijeg početka postupka odvajanja otpada na kućnom pragu.
Pročelnik Franulović objašnjava da se u vezi napuštenih životinja treba javiti komunalnom redaru koji će onda dogovoriti detalje.
Josip Cvitan pita kako riješiti problem parkiranog neregistriranog vozila na javnoj površini ispunjenog smećem?
Pročelnik Franulović odgovara da treba prvo prijaviti komunalnom redaru koji će poduzeti radnje prema čl.72. Krajnje rješenje je napisati rješenje o uklanjanju po kojem onda treba postupiti.
Josip Cvitan dodatno pita koji su vremenski okviri za djelovanje komunalnog redara nakon dojave o komunalnom neredu?
Načelnica objašnjava da je sve definirano čl.67 u čijem 2.stavku stoji da komunalni redar može naložiti odmah uklanjanje sa javne površine uz pomoć Komunalnih djelatnosti doo. Vlasnik mora u roku od 30 dana preuzeti ostavljeni predmet uz prethodno podmirenje svih troškova uklanjanja.
Josip Cvitan odgovorno tvrdi da to nije istina. Zna za prijave još prošlom komunalnom redaru po kojima se nije ništa poduzelo. Zatim se isto prijavilo i sadašnjem komunalnom redaru i opet ništa. Podnositelj je u međuvremenu umro a da nije doživio uklanjanje po svojoj prijavi. Sada će osobno vijećnik Cvitan ponoviti prijavu za istu stvar. Provođenje komunalnog reda je osnovna zadaća Općine, a ona nije u stanju riješiti ni jedan slučaj.
Pročelnik Franulović objašnjava da sve uklonjene stvari treba odnijeti na čuvano mjesto sa video nadzorom, a mi to nemamo što nam stvara veliki problem u praksi.
Maja Radman Barčot pita kako sanirati zapuštene kuće bez prozora i sanitarnog čvora u kojima žive ljudi i iz kojih se širi neugodan miris?
Pročelnik Franulović odgovara da treba javiti komunalnom redaru koji će onda poduzeti propisane mjere. Samo se dolazi do velikog problema jer su zapuštene kuće knjižene na umrle vlasnike pa redar nema koga natjerati i kazniti da tu kuću sredi.
Maja Radman Barčot ističe da je to veliki problem kojeg treba što prije početi rješavati.
Tonko Gugić podsjeća na poštivanje procedure za donošenje akata. Ako se ima primjedba na tekst odluke treba podnijeti amandman koji ide na usvajanje i ako ga vijeće usvoji, on postaje dio odluke. Svoja nezadovoljstva po raznim pitanjima se mogu raspraviti svaki dan u općinskim službama.
Josip Cvitan ističe da se sad ustanovilo da neke odredbe nisu provedive i zbog toga on neće glasati za ovu odluku.
Maja Radman Barčot naglašava da prije donošenja Odluke treba vidjeti kako će se ona provesti.
Tonko Gugić replicira opet pozivanjem na proceduru: ako se neke odredbe ne mogu realizirati treba donijeti amandman da se one izbrišu iz Odluke.
Nikša Petković ističe da je svrha rasprave naći rješenje za problem. Ovdje se pojavio bitan problem u provedbi Odluke. Podsjeća da su u nekoliko navrata predlagali rješenje: ili da to bude u sklopu Reciklažnog dvorišta ili u njegovoj neposrednoj blizini osigurati parcelu za odlaganje ovih stvari.
Ivan Plantić smatra da se pitanje komunalnog reda može jednostavno riješiti da se nesavjesnim građanima koji rade komunalni nered dobro naplati kazna. Poziva vijećnike HDZ-a da se javno izjasne jesu li za naplatu kazni. Ako nisu, onda su ove njihove rasprave bespredmetne. A ako jesu, zašto su bili protiv naplate parkiranja koja ide u smjeru rješavanja komunalnog nereda?
Maja Radman Barčot se slaže za kazne i jučer je na Odboru komentirala da su iznosi kazna premali. Podsjeća da u dosadašnjoj odluci o komunalnom redu također postoje kazne a čulo se danas da se ni jedna komunalna kazna nije naplatila u prvih 6 mjeseci ove godine.
Josip Cvitan ponovo ističe da je provedba komunalnog reda sama bit postojanja neke zajednice, naselja, općine. Naveo je samo 1 primjer mještanina kojeg više nema i koji nije bio ni član HDZ-a, ni član SDP-a. Općina mora stati iza svojih mještana i primjerom im pokazati kako se problemi rješavaju.
Predsjednik vijeća upozorava vijećnike da se ne ponavljaju u raspravama.
Načelnica ističe da je ova Odluka sa 81 člankom bila svim vijećnicima dostavljena mailom početkom kolovoza i bila je na javnom uvidu. Nije bilo nikakvih primjedbi nego tek sad. Dužni smo ovu odluku donijeti prema Zakonu o komunalnom gospodarstvu.
Nakon rasprave, sa 7 glasova "za", 2 glasa „suzdržana“ i 1 glasom „protiv“, donijeta je
ODLUKA
o komunalnom redu
(prema materijalima u privitku)
Točka 8. Odluka o prijenosu vodnih građevina javne odvodnje
Načelnica objašnjava ovu odluku. Na početku podnosi amandmane: - u čl.1 nakon početka rečenice: „Prenosi se u vlasništvo „Komunalcu“d.o.o.“ dodaje se dio „i isknjižuje iz poslovnih knjiga Općine Vela Luka“; - u čl.6 briše se dio „odnosno potraživanja otpuštaju“. Ova odluka je napravljena po uputi financijske revizije i kao posljedica promjene Zakona. Predlaže njezino prihvaćanje unatoč drugačijim zaključcima odbora.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže povlačenje Odluke.
Tonko Gugić, u ime Odbora za proračun i financije, također predlaže povlačenje ove odluke.
Nikša Petković, u ime Kluba vijećnika Nezavisne liste i HSS-a, podsjeća da su oni zatražili hitno sazivanje tematske sjednice po povoj problematici, pa su stoga zatražili povlačenje ove odluke sa današnje sjednice, kao i odluke o vodoopskrbi, dok se na tematskoj sjednici one dobro ne razjasne. Onda bi uslijedilo donošenje odluke na vijeću. Već dugi niz godina upozoravaju da ova tematika nije dovoljno razrađena i da se nema prava vizija.
Predsjednik vijeća ga prekida da se ne drži teme točke.
Vijećnik Petković govori o onome što je usko povezano. Načelnica je nakon Odbora i njegovog zaključka ipak izrazila želju da ova odluka ostane na dnevnom redu. Očito se jutros potrudila da nađe način da se problem ipak riješi. Nije mu drago što se odluke donose u zadnji čas. Ipak, ako je namjera prenošenje naše imovine na Komunalac i da do kraja godine razmislimo o povećanju temeljnog kapitala Komunalca, koji je u 100- postotnom vlasništvu Općine, onda će on glasati za ovu odluku. Zaključuje da je privremeno, hitno rješenje relativno dobro provedeno.
Načelnica objašnjava da je puno sigurnije da Općina prebaci tu imovinu Komunalcu nego da je ministarstvo ili Vlada prebaci npr.NPKLM-u ili Vodovodu Blato.
Nakon rasprave, jednoglasno, sa 10 glasova "za", donijeta je
ODLUKA
o prijenosu vodnih građevina javne odvodnje
(prema materijalima u privitku)
Točka 9. Odluka o izradi Strategije razvoja prometa na području Općine Vela Luka
Pročelnik Franulović ukratko obrazlaže Odluku.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže prihvaćanje Odluke.
Nikša Petković podnosi usmeni prigovor pošto zbog obaveza nije uspio napisati amandman: u čl.5 zašto je obuhvat strategije definiran samo na građevinski dio? Zašto nije obuhvaćena i Sjeverna zaobilaznica koja ide dijelom i kroz poljoprivredno zemljište? Zašto nisu uključene Plitvine, kao i druge vale?
Tatjana Vučetić se slaže sa vijećnikom Petkovićem da Sjeverna zaobilaznica bude uključena. Postavlja pitanje može li se u čl.2 staviti rok za provođenje ove Odluke od strane Načelnice?
Načelnica odgovara da se i ona slaže za Sjevernu zaobilaznicu, ali za Plitvine ne s obzirom na izradu UPU-a. Stoga zaključuje u čl.5 nakon „Vela Luka“ ubaciti „uključujući kompletnu Sjevernu zaobilaznicu, a ne uključujući ugostiteljsko-turističku zonu Plitvine.“. Nakon donošenja Odluke kreće se u sastavljanje projektnog zadatka i nije joj poznato koliki je rok za izradu prometne studije.
Nakon rasprave, jednoglasno, sa 10 glasova „za“, donijeta je
ODLUKA
o izradi Strategije razvoja prometa na području Općine Vela Luka
(prema materijalima u privitku)
Točka 10. Odluka o osnivanju prava služnosti za polaganje kabelskog voda do TS Prihonja
Pročelnica Jurković objašnjava ovu odluku.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže prihvaćanje Odluke.
Nikša Petković pozdravlja sve infrastrukturne zahvate i podržat će Odluku. Ponovo naglašava važnost nove katastarske izmjere za pitanje nerazvrstanih cesta.
Maja Radman Barčot pita kolika je još procedura do same izgradnje trafostanice?
Načelnica odgovara da nema još građevinske dozvole. Nakon ove odluke kreće se u sklapanje ugovora sa Elektrojugom. Kupili smo i uknjižili teren za trafostanicu. Već se izrađuju glavni projekti. Ova odluka je korak bliže prema kraju projekta.
Maja Radmna Barčot pita Pročelnicu koliko će vremena proći do izgradnje ove trafostanice?
Pročelnica Jurković odgovara da ne može točno reći jer je investitor Elektrojug i to ovisi o njemu.
Mi sada rješavamo imovinsko-pravne odnose. Nada se brže od TS Guvno.
Nakon rasprave, jednoglasno, sa 10 glasova „za“, donijeta je
ODLUKA
o osnivanju prava služnosti za polaganje kabelsog voda do TS Prihonja
(prema materijalima u privitku)
Točka 11. Odluka o osnivanju prava služnosti za polaganje kabelskog voda na dionici TS
Korkyra – TS Centar – TS Guvno
Pročelnica Jurković ukratko obrazlaže Odluku.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže prihvaćanje Odluke.
Maja Radman Barčot pita hoće li se nešto promijeniti na terenu kad se ovo sve odradi?
Pročelnica Jurković objašnjava da je u ovom slučaju ovo formalnost za dobivanje građevinske
dozvole, a radovi na polaganju kabela su već učinjeni.
Nikša Petković podsjeća da 2 godine nismo dobili dopis za dobivanje prava služnosti, pa zato nismo ni dobili struju. Nada se da će se ovakve odluke ubrzo donijeti i za ostala područja, koja nisu u strogom centru mjesta.
Jednoglasno, sa 10 glasova „za“, donijeta je
ODLUKA
o osnivanju prava služnosti za polaganje kabelskog voda na dionici
TS Korkyra – TS Centar – TS Guvno
(prema materijalima u privitku)
Točka 12. Odluka o izmjeni Odluke o inicijativi za osnivanje Memorijalne zbirke Olivera Dragojevića (pri „Centru za kulturu Vela Luka“) i aktivnostima za obilježavanje trajnog sjećanja na Olivera Dragojevića
Načelnica objašnjava Odluku o promjeni lokacije za Memorijalnu zbirku Olivera Dragojevića iz Zadružnog doma u Centar za kulturu, s tim da se veliki dio sadašnjeg sadržaja Centra prebaci u Zadružni dom nakon njegove sanacije, kao i aktivnosti za obilježavanje trajnog sjećanja na Olivera Dragojevića. Poziva i Ravnatelja CZK da se uključi u raspravu o ovome.
Tatjana Vučetić, u ime Kluba vijećnika HDZ-a, iznosi njihov stav da će podržati Odluku. Žalosti je što se sve ove činjenice nisu mogle razmotriti u 10.mjesecu prošle godine kada se Načelnica zalagala da je Zadružni dom najbolja lokacija. Prvo se odluke trebaju donijeti na vijeću, a ne da na vijeće dolaze retrogradno.
Načelnica objašnjava da su bile ponuđene 4 lokacije i da je Oliverova obitelj odabrala Zadružni dom. Kasnijom analizom se došlo do ovakve odluke koja će ubrzati sam proces jer neće trebati građevinska dozvola. Dobro je što u svemu imamo podršku i Oliverove obitelji i Županije i Vlade i Ministarstva.
Ravnatelj Centra za kulturu, Dinko Radić, dodatno objašnjava da su obje ove lokacije dobre. Osobno se zalagao za Zadružni dom jer je tu savršena dvorana koja se može kvalitetno urediti. No onda se u problem uključila struka koja je pitala gdje će biti ljetna pozornica, bez koje prezentacija Olivera, kao ljetna manifestacija, nema smisla? Ovo se nije uzelo u obzir prošli put kada se u najboljoj namjeri donijela odluka za Zadružni dom. Zato se sada predlaže ova izmjena.
Maja Radman Barčot pita: hoće li se stvoriti problem što zgrada CZK nije u vlasništvu 1/1 Općine; što će biti sa prostorom FINE, Narodne knjižnice, Narodne glazbe; te hoćemo li angažirati na ovom projektu i neku međunarodnu konzultantsku kuću?
Načelnica odgovara da je Općina vlasnik CZK ali nije uknjižena 1/1 na cijeli prostor. Sa vlasnicima je postignut dogovor i do sada su se skoro svi odrekli vlasništva. FINA ostaje u svom prostoru, kao i knjižnica koja će se još i proširiti, jedino Narodna glazba seli u Zadružni dom i do tada joj treba naći privremeni smještaj. Početkom mjeseca se očekuje poziv pomoćnika ministrice kulture za sastanak u Splitu sa osobama bliskim Oliveru da se čuje njihovo viđenje ovog projekta.
Dinko Radić ističe da je funkcija prostora galerijsko-izložbena i ona se kao takva neće mijenjati. Mi ćemo odraditi ove početne zadatke vezane za prostor a sam koncept će osmisliti stručnjaci, odnosno multimedijski umjetnici jer se treba stvoriti nova vrijednost Olivera i Vele Luke. Ako ministarstvo prihvati tu priču onda će sve ići lako.
Nikša Petković će podržati ovu odluku jer je ovo bolja lokacija, pogotovo što je u skladu sa budućom vizijom uređenja centra mjesta, trga, prometne studije. Međutim, ističe da je vijeće trebalo ranije biti obaviješteno o svemu. Sad je najvažnije pitanje što će biti sa Zadružnim domom.
Nakon rasprave, jednoglasno, sa 10 glasova “za”, donijeta je
ODLUKA
o izmjeni Odluke o inicijativi za osnivanje Memorijalne zbirke Olivera Dragojevića (pri „Centru za kulturu Vela Luka“) i aktivnostima za obilježavanje trajnog sjećanja na Olivera Dragojevića
(prema materijalima u privitku)
Točka 13. Odluku o davanju suglasnosti na izmjenu Statuta Centra za kulturu Vela Luka
Načelnica objašnjava Odluku i ističe da je ona nastavak prethodne točke.
Maja Radman Barčot pita zar ne bi prvo Memorijalna zbirka Olivera trebala zaista biti osnovana pri CZK da bi onda postala dijelom njegovog Statuta?
Dinko Radić odgovara da je vijećnica Radman Barčot dobrim dijelom u pravu jer svaka muzejska zbirka je bazirana na predmetima. Mi predmete imamo, većim dijelom su još kod Oliverove obitelji u Splitu, samo još nisu katalogizirani.
Nikša Petković pita što je sa prirodnim i tradicijskim vrijednostima Vele Luke koje nisu stavljene u popis djelatnosti a još prije 5 godina ih je vijeće usvojilo?
Tajnik vijeća odgovara da je ovaj tekst zadnja izmjena koja se sada mijenja samo u dodanom dijelu vezanim za ovu zbirku.
Jednoglasno, sa 10 glasova „za“, donijeta je
ODLUKA
o davanju suglasnosti na izmjenu Statuta Centra za kulturu Vela Luka
(prema materijalima u privitku)
Vijećnik Vedran Dodig napušta sjednicu u 20,23 sati.
Točka 14.Odluka o cijeni i razdoblju naplate usluge parkiranja na uređenim javnim površinama
Maja Radman Barčot, u ime predlagatelja Kluba vijećnika HDZ-a, objašnjava ovaj prijedlog.
Tonko Gugić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, predlaže neprihvaćanje ove odluke i ističe da ovaj stav Odbora nije bio jednoglasan.
Ivan Plantić, u ime Kluba vijećnika SDP-a, smatra da ovaj prijedlog nije moguć jer nije utemeljen na Zakonu pošto zadire u ovlasti Načelnice. Kako se od 01.listopada karte više ne naplaćuju onda ova odluka postaje bespredmetna.
Nikša Petković se slaže da ne možemo odlučivati o ovome u konačnici odnosno odluka neće biti pravovaljana ako je ona u domeni Načelnice. Ipak, zbog važnosti teme i iz poštovanja prema peticiji građana, bitno je o ovome raspravljati i osobno smatra da bi ovu odluku trebalo donositi vijeće. On je osobno bio protiv povećanja parkirne karte za domicilno stanovništvo. Predlagao je da treba neka područja staviti na ograničeno korištenje parkiranja jer s ovim izmjenama nismo povećali broj parkirnih mjesta nego smo neka izgubili. O ovoj temi treba dobro raspraviti prije donošenja prave odluke.
Tatjana Vučetić zaključuje iz dosadašnje rasprave da ova odluka neće proći. Poručuje Velolučanima da su tako od Općine dobili još jedan harač u obliku 50 kn mjesečno i da paze ubuduće gdje će parkirati.
Načelnica govori da to nije točno jer se parking od 01.10. više nigdje ne naplaćuje. Klub vijećnika HDZ-a nije uputio Načelnici ni jedan dopis vezano za ovo, a ova problematika je u njenoj ingerenciji a ne vijeća. Vijeće se dužno očitovati na peticiju ali ne može donijeti predloženu odluku. Povećanje povlaštene sezonske karte je donijelo rezultate jer je vidljivo opadanje broja kupljenih karata. Ističe nepravilnosti u radu ŽLU (neobjavljivanje namjere davanja koncesije, neočitovanje na dopis Komunalnih djelatnosti, nepropisivanje najviše tarife parkinga na lučkom području), pa joj ovakvo postupanje sliči na sabotažu. Zaključuje da je o ovoj odluci bespredmetno raspravljati.
Maja Radman Barčot objašnjava da su se obratili vijeću zato što Načelnica zadnja daje suglasnost na predloženi cjenik. Za ŽLU nije mjerodavan Zakon o koncesijama, nego Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama. Činjenica je da je koncesija istekla i da će biti definirane tarife lučkih naknada jer su lučke pristojbe za plovila a ne za cestovna vozila. Ova se odluka odnosi na područja koja nisu na lučkom području, znači nisu u ingerenciji ŽLU nego Općine.
Načelnica zaključuje da do 01.012020.g.neće biti naplate parkinga. Općinsko vijeće ne može nalagati Načelnici nešto što je u skladu sa njenim ovlastima.
Maja Radman Barčot ističe da po Poslovniku rada vijeća tajnik vijeća je dužan pomagati vijećnicima i sugerirati im pravilni rad. Ovo su formalne greške na koje su morali biti upozoreni da ih isprave odnosno preformuliraju.
Načelnica ističe da je vidjela mail koji je tajnik vijeća poslao u kome stručno objašnjava što je u čijoj nadležnosti.
Nakon rasprave, sa 4 glasa “za” i 5 glasova “protiv”, Odluka nije donesena.
Sjednica je završena u 20.45 sati.
Zapisničar: Predsjednik:
Tatjana Žuvela Zoran Manestar