ZAPISNIK
sa 18. sjednice Općinskog vijeća Općine Vela Luka održane 07. ožujka 2024. godine u Općinskoj vijećnici s početkom u 18.00 sati, javno prenošene putem lokalnih radija (fonozapis čini sastavni dio ovog zapisnika) i društvenih mreža.
Nazočni: Zoran Manestar – predsjednik, Deni Surjan, Ivana Prižmić, Ivan Plantić, Joze Burmas,
Ranko Surjan, Milijana Matas, Dino Žuvela, Maja Radman Barčot, Ivčica Marinović,
Ivan Bačić ,Maja Andreis i Nino Vlašić – vijećnici;
Katarina Gugić – Općinska načelnica, Darko Franulović – općinski pročelnik;
Damir Andreis – direktor Komunalca d.o.o.; Ivo Šeparović (pridružio se u 19,17 sati)
- zapovjednik DVD-a Vela Luka; Anita Kosović (pridružila se u 18,58 sati) –
ravnateljica Narodne knjižnice “Šime Vučetić”; Dragiša Barčot (pridružio se u 18,23
sati) – predsjednik Odbora za dodjelu javnih priznanja
Izočni : Ivo Žuvela - vijećnik Županijske skupštine (nije opravdao izostanak)
Predsjednik vijeća je na početku pozvao vijećnike da se očituju na dostavljene Zapisnike sa 16. i 17.sjednice vijeća.
Jednoglasno, sa 13 glasova “za”, vijećnici su prihvatili Zapisnik sa 16.sjednice vijeća.
Jednoglasno, sa 13 glasova “za”, vijećnici su prihvatili Zapisnik sa 17.sjednice vijeća.
Predsjednik vijeća poziva vijećnike da se očituju o predloženom Dnevnom redu.
Jednoglasno, sa 13 glasova ”za”, prihvaćen je slijedeći
Dnevni red:
1. Vijećnička pitanja i prijedlozi
2. Odluka o dodjeli „Grba Općine Vela Luka“
3. Odluka o proglašenju počasnog građanina Općine Vela Luka
4. Odluka o dodjeli javnih priznanja Općine Vela Luka u 2024. godini
5. Odluka o izboru i proglašenju najuspješnijih sportaša Vele Luke u 2023. godini
6. Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Narodne knjižnice „Šime Vučetić“
7. Odluka o kupnji zemljišta za izgradnju novog vatrogasnog doma i za proširenje ceste
8. Odluka o osnivanju prava građenja za izgradnju trafostanice Sokolić
9. Odluka o osnivanju prava služnosti za polaganje cijevi sustava odvodnje otpadnih voda u uvali Prapatna, na k.č.z. 2477/97 i 31156/6, K.O. Vela Luka
10. Odluka o osnivanju prava služnosti za polaganje cijevi sustava odvodnje otpadnih voda u Veloj Luci
11. Odluka o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Općine Vela Luka
12. Odluka o imenovanju kandidatkinje za suca porotnika za mladež
13. Plan upravljanja pomorskim dobrom na području Općine Vela Luka za period od 2024. – 2028. godine
14. Poslovnik Općinskog vijeća Općine Vela Luka
15. Odluka o poništenju postupka davanja koncesije za obavljanje komunalne djelatnosti komunalno linijskog prijevoza na području Općine Vela Luka. 1
Točka 1. Vijećnička pitanja i odgovori
Pitanja i prijedloge postavili su vijećnici: Milijana Matas, Ivana Prižmić, Dino Žuvela, Joze Burmas, Ranko Surjan, Nino Vlašić, Maja Radman Barčot i Ivan Plantić.
Milijana Matas:
1.(Načelnici): Kada možemo očekivati početak provedbe odobrenog projekta „Zaželi“?
2.(Načelnici): U kojoj je fazi projekt uređenja Memorijalne zbirke „Oliver Dragojević“?
3.(Načelnici): Kada možemo očekivati uklanjanje otpada iz Reciklažnog dvorišta?
Ivana Prižmić:
4.(Načelnici): Što se radi po pitanju prometnog, komunalnog i pomorskog redara s obzirom da
se bliži turistička sezona?
5.(Načelnici): Što je zapelo sa vodospremom Stani i kada možemo očekivati izgradnju iste,
kao i nastavak izgradnje vodovoda do Stračinćice i ostalih uvala na
sjeverozapadnom dijelu općine Vela Luka?
6.(Načelnici): Postoji li mogućnost postavljanja ležećih policajaca u centru mjesta, točnije
ispred Osnovne škole?
Dino Žuvela:
7.(Načelnici): Koliko je čestica i u kojoj vrijednosti otkupljeno lani, a koliko u ovoj godini u
Poduzetničkoj zoni u svrhu izgradnje prometnica, a za što je Općina planirala
33181 euro u 2023.g.?
8.(Načelnici): U kojoj je fazi procedura izmjene Prostornog plana i kada se očekuje Odluka o
izmjeni Prostornog plana s obzirom da je vijeće još u ožujku 2021.g. donijelo
Odluku o pokretanju ovih izmjena?
9.(Načelnici): U kojoj je fazi realizacija projekta novog dječjeg vrtića na Močnom lazu?
Joze Burmas,:
10.(Načelnici):Kad će izrađenu prometnu studiju izvaditi iz „škafetina“ u kojem je već skoro
6 mjeseci i organizirati javnu raspravu na tu temu?
11.(Načelnici):Kad će se asfaltirati nerazvrstane ceste koje su se trebale još lani asfaltirati?
12.(Načelnici):Kada Lučani mogu očekivati da će se osigurati linijski prijevoz putnika?
Ranko Surjan:
13.(Načelnici):Zašto u cijelom ovom mandatu nije konstituirano radno tijelo Općinskog vijeća
– Odbor za granice? Znači li to da postoji nekakav dogovor sa Općinom Blato?
14.(Načelnici):Što je sa javnom rasvjetom od bivšeg Tommy-ja do novog trajektnog 2
pristaništa?
15.(Načelnici):Zašto Općina ne održava svoje zadružne mostove – pristaništa u Gradini,
Poplatu, Pičeni, na Proizdu…?
Nino Vlašić:
16.(Načelnici):Koliko je Općina u ovoj godini povukla sredstava iz nacionalnih i europskih
fondova i za koje sve namjene, te koliko sredstava iz spomenutih izvora planira
osigurati do kraja godine?
17.(Načelnici):U kojim se velolučkim uvalama trenutno postavlja javna rasvjeta te koji su
planovi po tom pitanju do konca godine?
18.(Načelnici):Kada se planira početak radova na asfaltiranju lokalnih prometnica?
Maja Radman Barčot:
19.(Načelnici):Hoće li se uskladiti plaće naših vatrogasaca i odgajateljica u vrtiću sa novom
Uredbom o koeficijentima plaća a koja je stupila na snagu 01.03.2024.g.?
20.(Načelnici):Kada će se moći vidjeti naručena prometna studija da se upoznamo kako struka
predlaže smanjiti prometni kaos, posebno u ljetnim mjesecima u Veloj Luci?
21.(Načelnici):Kada ćemo imati više javni WC s obzirom da kruže priče kako će se on
napraviti u prostorijama bivšeg disco kluba?
Ivan Plantić:
22.(Načelnici):Kada se očekuje uključivanje u red plovidbe novog trajekta na relaciji Split-
Vela Luka-Ubli i što je s plovidbenim redom na toj relaciji?
23.(Načelnici):S obzirom da se nitko nije javio na javni natječaj za javni komunalni
(autobusni) linijski prijevoz, je li Općina nakon toga poduzela određene korake
u cilju kvalitetnog i cjelovitog rješenja ovog problema?
24.(Načelnici):Je li istina da je UV Kalosa ukinulo prijevoz pacijenata od Kalosa do terminala
i da se pacijentima u Veloj Luci ukida zakonom propisana patronažna služba?
Načelnica odgovara na pitanja:
Ad1) Ovaj tjedan se potpisao ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za ovaj projekt. Nositelj
projekta je Općina Vela Luka a partneri su joj općine Blato i Smokvica. Zaposlit će se
11 žena na period od 30 mjeseci. Provedba kreće u narednom periodu sukladno
Ugovoru. Poziva sve zainteresirane da prate općinsku web stranicu, radio postaje i
oglasne ploče na kojima će se objavljivati novosti vezane za ovo.
Ad2) Odobren nam je maksimalni iznos koji smo zatražili od 150 tisuća eura putem javnog
poziva Ministarstva kulture i medija. U tijeku je 4.faza projekta a to su radovi u CZK. 3
Predstoji nam raspisati nabavu za 5.fazu koja označava kraj građevinskih radova u CZK
i predstoji još opremanje zbirke. Paralelno sa ovim građevinskim radovima se u Zagrebu
popisuju audio-vizualni materijali. Sad čekamo da Ministarstvo imenuje osobe koje će
odlučiti što će od tog materijala završiti u zbirci. 5.faza projekta će biti gotova krajem
ove ili početkom slijedeće godine.
Ad3) Krajem prošle godine Općina se javila na Javni poziv FZOEU i dobila bespovratna
sredstva kojima će se ukloniti kompletni krupni glomazni otpad nasuprot Reciklažnog
dvorišta. Sada slijedi javna nabava za odabir izvođača radova i poželjno bi bilo odraditi
ove radove prije sezone. FZOEU nam je odobrio 60% ukupnog iznosa ovog milijunskog
projekta..
Ad4) S obzirom da je u proteklih 7 dana raspisan natječaj za prijem u službu sva ova tri
redara, treba pričekati da sutra, preksutra natječaj završi. Koristi priliku pozvati sve
zainteresirane da se jave za ove poslove.
Ad5) Nastavak vodovoda do Stračinćice i ostalih uvala na tom predjelu nije moguć dok ne
bude gotova Vodosprema Stani. Tu je zapelo jer jedan vlasnik daje suglasnost Općini da
kupi njegov dio čestice dok drugi vlasnik ne daje suglasnost za svoj dio te čestice. Kako
se u međuvremenu mijenjao Zakon, Općina će izraditi novu procjenu i onda ćemo
pričekati mišljenje Županijskog povjerenstva za tu procjenu. Ako i nakon toga vlasnik
ne bude htio prodati svoj dio, Općina će pristupiti izvlaštenju zbog opravdanosti ovog
infrastrukturnog projekta.
Ad6) Općina je napravila Prometni elaborat kojeg je poslala MUP-u na suglasnost. U ovom
trenutku ne raspolaže informacijom je li u njemu sadržan „ležeći policajac“ ispred
Osnovne škole ali zna da jesu „ležeći policajci“ na dosadašnjim lokacijama.
Ad7) Lani se nisu otkupljivali tereni u Poduzetničkoj zoni jer stranke sa kojima je sklopljen
ranije Ugovor o kupoprodaji zemljišta nisu u potpunosti riješili imovinsko-pravne
odnose, pa se stoga Općina još ne može upisati kao vlasnik. U 2024. će se nastaviti
kupnja dijela nekretnina privatnika na dionici od Reciklažnog dvorišta do ceste za Hum
putem Poduzetničkog inkubatora a sukladno listi prioriteta s obzirom na izmjene i
dopune UPU-a Poduzetničke zone.
Ad8) Od 2021.g smo pripremili Nacrt Prostornog plana koji sada čeka izradu Strateške
procjene utjecaja na okoliš jer smo dobili mišljenje da ne moramo raditi prethodnu
ocjenu prihvatljivosti za ekološku mrežu. 17.10.2023. je počeo postupak izrade
Strateške procjene i poslani su zahtjevi javno-pravnim tijelima. Sklopljen je ugovor sa
izrađivačem procjene „Zeleni servis d.o.o.“ koja je iza nove godine izradila Stratešku
procjenu. Sukladno Zakonu donesena je Odluka o sadržaju studije strateške procjene
utjecaja na okoliš ID PPUOVL, kao i Odluka o članovima stručnog savjetodavnog
Povjerenstva za stratešku procjenu utjecaja na okoliš ID PPUOVL. S obzirom na
opsežnost studije članovima Povjerenstva će trebati 10-tak dana za pregled pa će se
sastanak Povjerenstva održati 15.03. u Dubrovniku. S obzirom da donošenje Plana u
ovom trenutku više ne ovisi o Općini, ne može se precizirati rok donošenja 4
izmjena ali bi to trebalo biti u 2024.g.
Ad9) Realizacija ovog projekta je u fazi izmjene prostorno-planske dokumentacije i izrade
projektne dokumentacije. Uskoro bi trebali dobiti Idejno rješenje novog vrtića.
Ad10) i Ad20)Prometna studija će doći na red sukladno prioritetima jer su općinski službenici
u zadnje vrijeme bili zauzeti oko ID PPUOVL kao i sa pripremom dokumentacije za
komunalni linijski prijevoz putnika. Nedavno je organiziran zajednički sastanak na
kojem su se popisale naše primjedbe i uočeni nedostaci Studije te će ih se proslijediti
izrađivaču Studije da na njih reagira. Nakon toga ide javna rasprava i vijećnici će sve
materijale dobiti na vrijeme jer u konačnici odluke za ovo donosi vijeće.
Ad11)i Ad18)Bezbroj puta je već govorila da je razlog kašnjenja asfaltiranja taj što smo imali
žalbu na Odluku o odabiru pa je Državna komisija za javnu nabavu nakon 1,5 mjeseca
odlučila po toj žalbi. Donesena je nova Odluka o odabiru te su Dubrovnik ceste trebale
prije 10-tak dana početi sa radovima. Zbog vremenskih neprilika je to odgođeno i nada
se da će ovo asfaltiranje svega što smo planirali učiniti još lani, što prije početi.
Ad12) i Ad23)Općina je sukladno odluci vijeća raspisala 12.02. natječaj za koncesiju na koji
se nitko nije javio iako je Općina bila spremna to sufinancirati. Od 12.02. do danas
Općina je ispitala ostale zakonske mogućnosti i obavila razgovore sa ovlaštenim
prijevoznicima koji su spremni ovo obavljati uz određenu subvenciju. Općina može
direktno sklopiti ugovor sa takvim prijevoznicima bez obzira na koncesiju ukoliko se
radi o liniji na kojoj prijevoznik ostvaruje manje od milijun eura godišnjeg prihoda i ako
vozi manje od 300 tisuća kilometara. To je upravo ova linija. Općina je odredila
određena sredstva u svom proračunu za ovu namjenu i sad je pitanje jesmo li voljni
uložiti tolika sredstva za liniju za koju nema cjelogodišnjeg interesa?
Ad13)Ako danas vijeće donese Odluku o novom Poslovniku vijeća onda je najbolje ovo
pitanje uputiti Predsjedniku vijeća na slijedećoj sjednici jer je ono u njegovoj
ingerenciji. Ne postoji nikakav dogovor sa Općinom Blato.
Ad14)Radi se o državnoj cesti D-118 a koja je pod upravljanjem Hrvatskih cesta. Ova cesta je
dobila prijevremenu uporabnu dozvolu jer bez nje ne bi novi terminal mogao dobiti
prijevremenu uporabnu dozvolu. Međutim, sve prethodne elektroenergetske suglasnosti
na ovoj dionici su istekle pa ih sad prvo treba obnoviti. Zato još tu nema javne rasvjete.
Ad15)Ne zna točno precizno na koje mostove vijećnik misli jer ih ima više na tim lokacijama.
Stoga sada ne može točno odgovoriti. Kako se u međuvremenu Zakon o pomorskom
dobru mijenjao, najbolje će biti dostaviti pismeni odgovor.
Ad17)Javna rasvjeta se postavlja sukladno postavljenim zahtjevima stranaka. Odrađena je
Tudorovica i Mikulina luka. Prošli tjedan je odobren kredit HBOR-a za modernizaciju
javne rasvjete i njime će se u potpunosti mijenjati dotrajala rasvjeta na području cijele
općine te ovaj projekt mora biti gotov do 31.12.2024.g. Predstoji pregledavanje
dokumentacije javne nabave od strane općinskih službi i onda donošenje odluke i 5
sklapanje ugovora.
Ad16)Dobili smo sredstva za projekte: „Zaželi-nisi sam“, za uklanjanje glomaznog otpada u
Reciklažnom dvorištu, za 5.fazu uređenja Memorijalne zbirke Oliver, za uređenje Park-
šume otočića Ošjak. Sve skupa smo dobili nešto malo manje od milijun eura u zadnja 3
mjeseca. U pripremi je javljanje na natječaj Projekta rekonstrukcije Zadružnog doma te
je u tijeku prijava Projekta sekundarne mreže kanalizacije. Još čekamo rezultate nekih
drugih natječaja i poziva na koje smo se javili.
Ad21)Javni WC će se urediti na prostoru WC-a bivšeg disco kluba uz prijeko potrebnu
modernizaciju koju će obaviti Komunalne djelatnosti, a sredstvima koje je Općina
osigurala u svom proračunu.
Ad19)To je naša zakonska obaveza i u općinskom proračunu su osigurana sredstva. S
01.02.2024.g. su u potpunosti usklađene i osnovica i koeficijenti plaća u vrtiću. U
protekle 2 godine se plaća svima u vrtiću povećala za 70%. Država određuje kolika
plaća mora biti u vrtiću a općine je isplaćuju. Tek se krajem prošle godine država
uključila u sufinanciranje plaća u vrtićima. Općina će nastaviti, sukladno proračunskim
mogućnostima, usklađivanje sa Zakonom za svih, pa tako i za vatrogasce. Ističe da su
javne vatrogasne postrojbe jedno a DVD-i drugo.
Ad24)Općina nema svoje predstavnike u Upravnim vijećima županijskih ustanova pa je tako
zakinuta za određene informacije. Za Kalos nije čula a za ukidanje patronažne službe je
čula jer su se određene stranke žalile na to u Općinu. Tradicija je već da se početkom
godine organizira zajednički sastanak Načelnika Blata i Vele Luke sa Ravnateljem
Doma zdravlja. Na njemu se raspravlja o svim problemima. Nažalost, ove se godine on
nije sazvao. Kako su u Općinu stigle i primjedbe predstavnika Lige protiv raka da ne
mogu organizirati dodatnog radiologa u Domu zdravlja, provjerit će sva ta pitanja sa
Ravnateljem Doma zdravlja sugerirajući održavanje zajedničkog sastanka.
Ad22)Prije 2 mjeseca je Općina Vela Luka odradila konstruktivne telefonske razgovore sa
predstavnicom Agencije za obalni linijski prijevoz putnika kada se tražilo naše
očitovanje na privremeni plovidbeni red. Tada je rečeno da ukoliko konačni plovidbeni
red bude isti kao privremeni da Općina Vela Luka neće dati za njega suglasnost kao ni
ostale općine sa otoka. Nismo htjeli pristati da drugi trajekt u sezoni plovi iz Vele Luke
u 18,15 sati i da se u potpunosti ukine ljetna linija Vela Luka- Lastovo. Tada smo
zatražili i uvođenje 3.linije s obzirom na to da ćemo dobiti novi trajekt „Oliver“.
Odmah nam je rečeno da to neće biti moguće jer Jadrolinija nema osigurana sredstva za
tu dodatnu liniju. Prije svega ovoga se sastalo i Turističko vijeće koje je donijelo iste
zaključke. Tada se zatražila i dodatna katamaranska linija ST-VL bar vikendom ali nam
ona nije službeno odobrena jer su u konačnom plovidbenom redu dodane 4 linije
Orebić-Dominče. Po konačnom plovidbenom redu sve ostalo ostaje isto kao i lani.
Zadržava se linija VL-Lastovo u sezoni koju će voziti „Bartol Kašić“ a kad će početi
ploviti “Korčula“ i „Oliver“ još ne zna. Sigurno je da „Oliver“ neće moći ploviti za
Lastovo dok se ne završi luka Ubli pa će tu ploviti „Korčula“. Ovo su sve usmene
informacije koje bi ubrzo trebale doći i pismeno. 6
Predsjednik vijeća pita vijećnike jesu li zadovoljni odgovorima?
Maja Radman Barčot ističe da Načelnica nije konkretno odgovorila kada će se realizirati javni WC. Iako dobro razlikuje DVD-ove od javnih vatrogasnih postrojbi mišljenja je da se našim vatrogascima moraju uskladiti plaće sa ostalima.
Dino Žuvela je izuzetno nezadovoljan odgovorima na njegova pitanja. Na Poduzetničku zonu se nije potrošilo ništa od 2017.g., a upravo je ovaj projekt Načelnica isticala u svom predizbornom programu kao ključnim za popravak demografske slike Vele Luke. Ključne se stvari ne rješavaju već neki sitni projekti.
Predsjednik vijeća ga upozorava da se drži teme točke.
Dino Žuvela nastavlja da je i dalje u okviru Poslovnika jer obrazlaže svoje nezadovoljstvo danim odgovorima. Od 2013.g. čekamo PP koje su druge općine sa otoka donijele i sad Načelnica govori da to više ne ovisi o Općini. Ovo je temeljni projekt zbog kojeg novi vrtić nismo ni počeli iako smo prije 1,5 god. dobili za njega preko 8 milijuna kn od države.
Joze Burmas nije zadovoljan odgovorima na 10. i 12. pitanje. Čudi ga što Načelnica govori da Prometna studija nije prioritet kad je u sezoni to važno pitanje. Nije konkretno odgovorila kada će početi komunalni linijski prijevoz putnika iako se već dosta kasni. Ne vidi problem da Općina sufinancira ovaj prijevoz kad i druge sredine to čine.
Načelnica ističe povredu Poslovnika svo troje oporbenih vijećnika jer izokreću njezine riječi. Nije rekla da Prometna studija nije prioritet već da su prije nje odrađeni poslovi na druga dva projekta. Također nije rekla da se neće povećati plaća vatrogascima već da su osigurana sredstva u proračunu za to. Demografska slika Vele Luke nije bila tema pitanja a baš je na njoj Općina puno radila s različitim projektima.
Predsjednik vijeća upozorava Načelnicu da ovo sve izrečeno nije povreda Poslovnika već njezina replika na komentare vijećnika.
Ivan Plantić je zadovoljan odgovorima Načelnice. Jedino nije u potpunosti baš zadovoljan sa odgovorom u vezi odluke UV Kalosa i iako ona nije u nadležnosti Općine volio bi da se ovo pitanje dobro ispita.
Točka 2. Odluka o dodjeli „Grba Općine Vela Luka“
Načelnica ukratko objašnjava ovu točku.
Dragiša Barčot, predsjednik Odbora za dodjelu javnih priznanja, izvješćuje da Odbor predlaže vijeću usvajanje ove odluke kao i slijedeće.
Maja Radman Barčot dobacuje sa svog mjesta da nije u redu da se na ovoj točki već daje mišljenje Odbora za slijedeću točku.
Načelnica ističe povredu Poslovnika od strane vijećnice Radman Barčot koja često 7
razgovara u zadnjim redovima dok govornik za govornicom govori što ga ometa i time mu iskazuje nepoštovanje.
Maja Andreis, u ime Kluba vijećnika SDP-a i HNS-a, čestita svim dobitnicima nagrada jer su to uistinu i zaslužili.
Jednoglasno, sa 13 glasova “za”, donesena je
ODLUKA
o dodjeli „Grba Općine Vela Luka“
(prema materijalima u privitku)
Točka 3. Odluka o proglašenju počasnog građanina Općine Vela Luka
Na početku je Načelnica rekla par riječi o ovoj odluci. Obavijestila je vijećnike da će ove godine Načelnica dodijeliti i nagradu za dugogodišnje javno gospodarsko djelovanje a na temelju mišljenja Odbora za poljoprivredu i gospodarstvo. Ujedno je iskoristila priliku čestitati svim laureatima i obavijestiti vijećnike da će svečanoj sjednici povodom Dana Općine Vela Luka nazočiti i predsjednik RH Zoran Milanović.
Dragiša Barčot, u ime Odbora za dodjelu javnih priznanja, predlaže vijeću usvajanje ove odluke.
Jednoglasno, sa 13 glasova „za“, donesena je
ODLUKA
o proglašenju počasnog građanina Općine Vela Luka
(prema materijalima u privitku)
Točka 4. Odluka o dodjeli javnih priznanja Općine Vela Luka u 2024. godini
Dragiša Barčot, u ime Odbora za dodjelu javnih priznanja, čita tekst Odluke i predlaže vijeću da je usvoji.
Jednoglasno, sa 13 glasova „za“, donesena je
ODLUKA
o dodjeli javnih priznanja Općine Vela Luka u 2024. godini
(prema materijalima u privitku)
Točka 5. Odluka o izboru i proglašenju najuspješnijih sportaša Vele Luke u 2023. godini
Ivana Prižmić, u ime Odbora za sport, kulturu i tehničku kulturu, čita tekst Odluke i predlaže vijeću da je kao takvu i donese.
Predsjednik vijeća napominje da će se vijećnica Milijana Matas morati izuzeti od 8
glasanja jer je u rodu sa jednom predloženom sportašicom.
Dino Žuvela, u ime Kluba vijećnika HDZ-a i svoje osobno, čestita svim nagrađenima.
Jednoglasno, sa 12 glasova „za“, donesena je
ODLUKA
o izboru i proglašenju najuspješnijih sportaša Vele Luke u 2023. godini
(prema materijalima u privitku)
Točka 6. Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Narodne knjižnice „Šime
Vučetić“
Anita Kosović, Ravnateljica Narodne knjižnice “Šime Vučetić”, ukratko govori o Pravilniku.
Maja Radman Barčot pita zašto se ovaj Pravilnik donosi tek u 2024.g. na temelju članaka Zakona iz 2022. godine? Oslanjajući se na čl.11 ovog Pravilnika u kojem stoji potreba za otvaranjem novog radnog mjesta, zanima je je li se razmišljalo o promjeni prostora rada knjižnice?
Ravnateljica Kosović odgovara da se Pravilnik donosi sada jer su se u međuvremenu mijenjali nazivi stručnih zvanja u knjižnici. Pravilnik je napisan u skladu sa svim ostalim knjižnicama u Županiji. Zbog Memorijalne zbirke Oliver knjižnica će se proširiti u jedan dio prostora CZK. Već godinama se govori o potrebi zapošljavanja još jedne osobe u knjižnici, pa je Općina ove godine osigurala u općinskome proračunu sredstva za to.
Maja Radman Barčot pita Ravnateljicu hoće li taj prostor kao dio CZK zadovoljiti standarde knjižnice ili bi bilo bolje naći neko izdvojeno mjesto da knjižnica u svom punom obimu može raditi?
Ravnateljica Kosović smatra da je ovo dobro rješenje u situaciji u kojoj smo trenutno. Sigurno bi bilo najbolje izgraditi novu knjižnicu ali je postojeća lokacija dobra jer je u centru mjesta. Vidjet ćemo što će budućnost donijeti.
Sa 9 glasova “za” i 4 glasa “suzdržana”, donesen je
PRAVILNIK
o unutarnjem ustrojstvu i načinu rada Narodne knjižnice „Šime Vučetić“
(prema materijalima u privitku)
Točka 7. Odluka o kupnji zemljišta za izgradnju novog vatrogasnog doma i za
proširenje ceste
Načelnica uvodno objašnjava Odluku.
Nino Vlašić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, izvješćuje da je Odbor sa 5 glasova “za” i 2 glasa “suzdržana” prihvatio Odluku i isto predlaže vijećnicima. 9
Dino Žuvela, u ime Kluba vijećnika HDZ-a, će prihvatiti ovu odluku jer je i on osobno puno puta već govorio o potrebi novog vatrogasnog doma. Mora istaknuti da se presporo radi na ovako važnim projektima. Postojala je i druga lokacija za novi vatrogasni dom u Poduzetničkoj zoni a ne samo ova za koju smo morali 3 godine čekati samo odluku o kupnji zemljišta.
Načelnica ističe da je na 14 sjednica vijeća HDZ raspravljao o novom vatrogasnom domu jer su se te sjednice medijski objavile. Naglašava da vijećnik Žuvela već 3 godine proziva kako vatrogasci trebaju novi dom i kad je sad došla odluka o tome na dnevni red vijeća, on smatra da to nije dobra lokacija. Ovu lokaciju su potvrdili i Općina i DVD i projektanti i izrađivači PP. Sam vijećnik je bio na tom zajedničkom sastanku gdje mu je sve predočeno i gdje je rečeno da je lokacija u Poduzetničkoj zoni, o kojoj on govori, namijenjena za Poduzetnički inkubator. Svrha njegovog izlaganja je omalovažavanje pred javnošću svega što Općina i njezine ustanove rade.
Dino Žuvela replicira da mu je žao što se Načelnica osjetila ugroženom sa ovom njegovom konstruktivnom kritikom. Nije se reklo gdje će vatrogasci biti smješteni dok se ne izgradi novi dom. Druge općine iz naše Županije imaju već nove vatrogasne domove a mi smo tek na kupnji terena.
Načelnica replicira vijećniku Žuveli da je sigurna da umjesto nje sada o ovoj odluci govori Župan ili premijer Plenković da bi HDZ bio oduševljen Odlukom i uputio samo hvalospjeve.
Dino Žuvela replicira da ne razumije ovo zadnje izlaganje Načelnice ali ističe da i dalje nije dobio odgovore: gdje ćemo sa vatrogascima, zašto ne teren u Poduzetničkoj zoni i zbog čega sve ovo traje 3 godine?
Načelnica odgovara da teren s kojim Općina raspolaže u Poduzetničkoj zoni je rezerviran za Poduzetnički inkubator. Novi vatrogasni dom će biti smješten u blizini Sjeverne zaobilaznice što je još jedna prednost ove lokacije. Još će puno vremena proći do trenutka kada ćemo morati smjestiti vatrogasce jer slijedi rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. Ovako veliki projekt će se teško realizirati bez EU fondova.
Ivan Plantić, u ime Kluba vijećnika SDP-a i HNS-a, će podržati Odluku jer vatrogasci zaslužuju novi dom. Ovo je bio proces koji predugo traje kao i ostali projekti zbog sporosti u rješavanju imovinsko-pravnih odnosa. Ali ipak sada ide svom kraju. Podsjeća vijećnika Žuvelu da na sjednici od prije 10 mjeseci nije imao ništa protiv ove lokacije.
Dino Žuvela replicira da ne trpi lokalna uprava ni zbog lošeg pravosuđa, ni zbog Vlade RH, već trpi isključivo zbog nerada općinske vlasti. Dobro je upoznat s ovom temom pa je tako uvidom u spis vidio da vlasnik terena kojeg će Općina kupiti za novi dom pita tu Općinu nakon 6-7 mjeseci što je s ovim?! Umjesto da bude obrnuto!
Ivan Plantić se sjeća ove rasprave na sjednici kada je vijećnik Žuvela govorio da vlasnik terena požuruje Općinu. Na to mu je Načelnica argumentirano odgovorila pa više nije bilo prostora za prigovor. Stoga mu savjetuje da ne govori ono što činjenično ne stoji.
Maja Radman Barčot smatra da svaki vijećnik ima pravo, a to mu je i dužnost, izreći svoje mišljenje o točki sjednice. Mišljenja je da ova lokacija nije dugoročno dobra jer je u 10
blizini naselja i groblja, pa bi vatrogasci u svojim intervencijama tokom 24-satnog dežurstva mogli imati prometnih i drugih zastoja.
Načelnica ističe da je ova lokacija u neposrednoj blizini postojećeg vatrogasnog doma koji je tu već 50 godina. Sada će se proširiti pa je najvažnije donjeti ovu odluku da se može nastaviti sa procedurom realizacije novog doma.
Joze Burmas zaključuje raspravu ponavljajući stav HDZ-a da će podržati ovu odluku i daje javno Načelnici njihovu podršku da za godinu dana izgradi novi vatrogasni dom.
Načelnica se zahvaljuje na podršci ali naglašava da se u godinu dana ne može napraviti projektna dokumentacija, javiti na natječaj, dobiti sredstva i dobiti građevinska dozvola.
Jednoglasno, sa 13 glasova „za“, donesena je
ODLUKA
o kupnji zemljišta za izgradnju novog vatrogasnog doma i za proširenje ceste
(prema materijalima u privitku)
Točka 8. Odluka o osnivanju prava građenja za izgradnju trafostanice Sokolić
Darko Franulović, Pročelnik Upravnog odjela za gospodarenje prostorom i komunalne djelatnosti, ukratko obrazlaže Odluku.
Nino Vlašić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, izvješćuje da je Odbor sa 5 glasova „za“ i 2 glasa „suzdržana“ usvojio Odluku i isto predlaže vijećnicima.
Ivan Plantić, u ime Kluba vijećnika SDP-a, će podržati Odluku koja je relativno brzo, nakon godine dana, došla na vijeće. Ističe da je prije toga trebalo proći 7 godina za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na Općinskom sudu za ovo područje. Bez toga se nije moglo tamo ništa graditi. Sada se osim elektrifikacije otvara prostor i za asfaltiranje dotične ceste.
Dino Žuvela, u ime Kluba vijećnika HDZ-a, će također podržati Odluku. Međutim, ističe kako za neke druge trafostanice (Maslinova i Stiniva) Općina već 3 godine traži lokaciju, a za neke i 10 godina. Istovremeno vijećnik Plantić ističe sporost suda jer je za vladajuće uvijek netko drugi kriv.
Načelnica replicira da će opet HDZ glasati „za“ ali će naći sto mana jer ono što je govorio vijećnik Žuvela nema veze sa ovom trafostanicom. Podsjeća ga da je 2022.god. zamjerio Načelnici da se previše hvali sa elektrifikacijom jer Općina treba naći samo lokaciju za trafostanice a sve ostalo odrađuje HEP. Naglašava da do prije 2018.g. luške uvale, osim Gradine, nisu uopće bile spojene na struju. Od tada do danas se puno toga napravilo.
Ivan Plantić replicira vijećniku Žuveli da je sud rješavao imovinsko-pravne odnose za Sokolić 7 godina a bez toga se nije moglo ići dalje u proceduru. Kako bi Općina mogla ubrzati sud? Da je onda Općina brzo odradila nastavak vidi se iz toga što je zahtjev HEP-a došao 20.02. a Odluka je sada na sjednici.
11
Dino Žuvela replicira da je on iznosio činjenice i da mu se nije odgovorilo zašto Općina godinama traži lokaciju za trafostanicu Stiniva?
Načelnica odgovara da se za trafostanicu Sokolić bezbroj puta interesiralo u tih 7 godina kod suda. Za trafostanicu Stiniva ne daje odgovor jer ona nije tema ove odluke. Vijećnik je to pitanje u vezi nje mogao postaviti pod 1.točkom.
Predsjednik vijeća upozorava svih da se dosta odužilo u raspravi. Kako su se Klubovi vijećnika izjasnili da će podržati Odluku, pita se tko je onda bio suzdržan u vezi nje na Odboru?!
Jednoglasno, sa 13 glasova “za”, donesena je
ODLUKA
o osnivanju prava građenja za izgradnju trafostanice Sokolić
(prema materijalima u privitku)
Točka 9. Odluka o osnivanju prava služnosti za polaganje cijevi sustava odvodnje otpadnih voda u uvali Prapatna, na k.č.z. 2477/97 i 31156/6, K.O. Vela Luka
Pročelnik Franulović ukratko objašnjava Odluku.
Nino Vlašić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, izvješćuje da je Odbor sa 5 glasova „za“ i 2 glasa „suzdržana“ usvojio Odluku i isto predlaže vijećnicima.
Jednoglasno, sa 13 glasova “za”, donesena je
ODLUKA
o osnivanju prava služnosti za polaganje cijevi sustava odvodnje otpadnih voda u uvali Prapatna, na k.č.z. 2477/97 i 31156/6, K.O. Vela Luka
(prema materijalima u privitku)
Točka 10.Odluka o osnivanju prava služnosti za polaganje cijevi sustava odvodnje
otpadnih voda u Veloj Luci
Pročelnik Franulović čita obrazloženje Odluke.
Nino Vlašić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, izvješćuje da je Odbor sa 5 glasova „za“ i 2 glasa „suzdržana“ usvojio Odluku i isto predlaže vijećnicima.
Jednoglasno, sa 13 glasova “za”, donesena je
ODLUKA
o osnivanju prava služnosti za polaganje cijevi sustava odvodnje
otpadnih voda u Veloj Luci
(prema materijalima u privitku) 12
Točka 11.Odluka o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Općine Vela Luka
Načelnica kratko objašnjava Odluku.
Dino Žuvela ističe da Općina već duži niz godina radi bez pravnika. Sad mu je jasno zašto sporo radimo na velikim projektima.
Načelnica odgovara da je Općina bez pravnika unutar Općine već 2 godine pa je morala angažirati vanjske suradnike. Opet proziva vijećnika Žuvelu da se on mogao javiti na to mjesto u Općini jer zadovoljava sve uvjete.
Maja Radman Barčot smatra da se ovom reorganizacijom i ukidanjem posebnog pravnog odjela stvorio ogroman prostor i povećao obim posla postojećim pročelnicima. Stoga bi im trebalo i povećati plaću. Postavlja pitanje tko će raditi pravne poslove jer vanjski suradnici puno koštaju i nisu dugoročno rješenje?
Načelenica ističe da je u svom uvodu 5 min.o ovome izlagala. Ova odluka ne znači da će pročelnik “glumiti” pravnika već će pravna služba biti unutar njegovog odjela. Do 2010.god. Općina je imala jedinstveni upravni odjel na čijem čelu je bio pročelnik po struci ekonomist a pod sobom je imao pravni odjel. Ova odluka je nužna kao uvjet za donošenje novog Pravilnika kojim će se formirati novo radno mjesto za diplomiranog pravnika. Od prethodna 2 pravnika zaposlenih u Općini, jedan je otišao u mirovinu prije 2 godine, a drugi će ubrzo u mirovinu.
Maja Radman Barčot dodatno pita što će se desiti ako se na te nove natječaje ne javi nitko kao što se nije nitko javio ni na natječaj za pročelnika Upravnog odjela za imovinsko-pravne poslove? Načelnica mora kadrovirati općinske službe i odrediti tko će rješavati pravne poslove.
Dino Žuvela ističe da Načelnica ima zakonsku odgovornost riješiti pitanje zapošljavanja u Općini. Općina koja je već 3 godine bez pravnika je posljedica nebrige Načelnice i njezine slabe organiziranosti. Ne samo da nemamo pravnika u Općini već nemamo ni komunalnog ni prometnog redara. Načelnica je na vrijeme trebala objaviti natječaje za zamjenu službenika koji odlaze u mirovinu ili su na dužem bolovanju.
Načelnica replicira da se osobe zapošljavaju u Općini putem javnih natječaja sukladno pravilnicima. Ako je po mišljenu vijećnika Žuvele Općina bila toliko nesposobna riješiti kadrovske probleme, mogao je i on sam, kao vijećnik, potruditi se naći pravnika a ne kontinuirano prozivati Načelnicu za nerad. Upravo je donošenje ove odluke jedan od načina na koji Općina može riješiti problem. Drugi način je povećati plaće u Općini a za što je oporba stalno protiv. Najlakše je doći za govornicu i stalno ponavljati da ništa ne valja.
Dino Žuvela replicira da nije čuo nikakve razloge zašto je kadrovsko stanje u Općini ovakvo već Načelnica raspravlja na osobnoj razini. Opet diže sa sebe odgovornost. Vijećnici će podržati sve dobre odluke ali moraju ukazati i na ono što nije dobro.
Maja Radman Barčot opet pita koliko će koštati Općinu vanjski suradnik ako se nitko ne javi na natječaj? Pročelnik će biti odgovoran za sve ono što njegov odjel radi, bio on pravnik ili ne. Po Zakonu smo morali imenovati vršitelja dužnosti pročelnika u protekle 3 godine. 13
Načelnica replicira da ne može unaprijed znati hoće li se netko javiti na natječaj i ako neće, koliko će onda Općinu koštati vanjska pomoć. Mnoge druge jedinice lokalne samouprave nemaju sve kadrove već koriste vanjske suradnike.
Maja Radman Barčot ističe kako su odvjetničke usluge skupe i po njezinoj procjeni taj trošak na godišnjoj razini bi bio minimalno 100 tisuća eura, ako se nitko ne javi na natječaj.
Ivan Plantić zaključuje da je jedini način za privući ljude da se jave na natječaje taj da se povećaju plaće. Zanima ga hoće li onda oporba podržati takvu odluku pošto su do sad uvijek bili protiv toga.
Sa 8 glasova „za“ i 5 glasova „suzdržanih“, donesena je
ODLUKA
o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Općine Vela Luka
(prema materijalima u privitku)
Točka 12.Odluka o imenovanju kandidatkinje za suca porotnika za mladež
Načelnica ukratko obrazlaže Odluku.
Jednoglasno, sa 13 glasova “za”, donesena je
ODLUKA
o imenovanju kandidatkinje za suca porotnika za mladež
(prema materijalima u privitku)
Točka 13.Plan upravljanja pomorskim dobrom na području Općine Vela Luka za period
od 2024. – 2028. godine
Pročelnik Franulović ukratko objašnjava točku.
Nino Vlašić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, izvješćuje da je Odbor sa 4 glasa „za“ i 3 glasa „suzdržana“ usvojio Plan i isto predlaže vijećnicima.
Ranko Surjan ističe da prema novom Zakonu o pomorskom dobru svaki tjedan izađe u javnosti neki slučaj nepravilnosti i zlouporabe. Stoga smatra da bi bilo bolje pričekati neko vrijeme i onda donijeti ovaj plan sa više promišljanja. Možda onda pozvati na sjednicu i članove stručnih tijela koji bi bolje i preciznije sve obuhvatili i objasnili. Zato će biti suzdržan i neće podržati ovaj plan.
Dino Žuvela se slaže sa prethodnim izlaganjem. Ističe da je Općina uvijek naglašavala da je ono najvrijednije što ima – pomorsko dobro i da joj je žao što ne upravlja prostorom lučke uprave. Po sredstvima naznačenima u Planu kroz naplate kazni, koncesija, naknada vidi se da se Općina ne misli baviti pomorskim dobrom jer su ta sredstva minorna.
14
Načelnica odgovara da se novim Zakonom nije ništa promijenilo i Općina i dalje ne raspolaže prostorom morskog dijela od hotela Posejdon do novog terminala, a koji je pod ingerencijom ŽLU VL. Po pitanju kazni su se prepisale odredbe iz Odluke o redu na pomorskom dobru a koju su svi vijećnici jednoglasno donijeli prije 2 mjeseca. Smatra da je 123 dana bilo dovoljno svakom vijećniku da podnese konkretnu pisanu primjedbu na ovaj Plan jer su bila organizirana 2 javna savjetovanja na ovu temu. Na prvom nije bilo ni jedne primjedbe a na drugom su stručna tijela dala primjedbe koje su se sve usvojile i uvrstile u ovaj Plan. Svaki vijećnik ima pravo dati primjedbu na svaku predloženu odluku, pa i na ovu, i to putem amandmana, ako misli da nešto nije dobro. Mišljenja je da zbog opsežnosti materijala je bolje da se vijećnici sa svojim primjedbama uključe putem javnih savjetovanja prije nego što konačna verzija odluke dođe na vijeće.
Dino Žuvela skreće pozornost da opet Načelnica prebacuje odgovornost na vijećnike jer nisu dali primjedbe na savjetovanju. Vijećnici nisu stručne službe. Ovaj Plan bi bio bolji da su ga sastavili pravnici kojih u Općini nema.
Načelnica replicira da se vijećnici ne mogu razumijeti u sve ali zato postoje stručne službe u Općini koje su se mogle kontaktirati ako je bilo nekih nedoumica. Kako je ovaj Plan dobio sve potrebne suglasnosti stručnih tijela, znači da je barem pravno dobro napisan.
Maja Radman Barčot ističe da bi trebalo zaposliti ne jednog, nego barem 5 pomorskih redara koji bi imali posla po ovom Planu uvesti reda. Nedostaje u njemu dosta lokacija. Zašto u čl.4 piše da hotelske kuće moraju ograditi plaže kad bi one prvo trebale uzeti koncesiju na tu plažu pa je onda ograditi? Zašto nema mosta na Proizdu u Planu? Smatra da je Plan dosta manjkav.
Načelnica odgovara da nema drugih lokacija jer nije dobro da su na svakoj plaži suncobrani i ležaljke i da se tu ne može doći okupati. Pomorskom redaru neće biti lako tim više što država još nije odredila njegovu obuku.
Maja Radman Barčot replicira da postoji na tisuće kilometara pomorskog dobra i da treba biti uvedeno u Plan svo pomorsko dobro. Samo jedan dio tog pomorskog dobra za kojeg se dogovorimo će biti za koncesije. Tih 5 pomorskih redara će naplaćivati koncesijska odobrenja pa se i iz tih izvora mogu osigurati sredstva za njihove plaće.
Načelnica odgovara da su koncesije jedno a koncesijska odobrenja drugo. Po novom Zakonu se koncesijska odobrenja ukidaju i uvode se dozvole na pomorskom dobru. Cjelokupno pomorsko dobro mora biti regulirano od strane pomorskog redara. Još jednom apelira na vijećnike da bi bilo puno jednostavnije da se o nedoumicama raspitaju ranije na odborima ili inače kod općinskih službi.
Nino Vlašić pojašnjava da iznosi koji će se naplaćivati su definirani Uredbom o minimalnoj naknadi i na njih Općina ne može utjecati. Mi imamo šturu sliku o tim dozvolama koje ćemo davati jer Ministarstvo nije donijelo potrebne podzakonske akte. A s druge strane nas tjera da donesemo u ovom periodu odluku da bi zadovoljili propisanu formu. Po njegovom osobnom mišljenju treba ovaj Plan temeljito proučiti i što prije ga izmijeniti potrebnim dopunama. 15
Načelnica zaključuje kako je po Zakonu potrebno donijeti ovaj Plan jer ne možemo dalje ići sa procedurom. Ali zato već sada poziva svih da dostave pismene primjedbe, ako ih imaju, da ih stručne službe mogu razmotriti i uvrstiti ih u promjene Plana.
Dino Žuvela, u ime Kluba vijećnika HDZ-a, će glasati protiv ove odluke zbog neograničene količine manjkavosti i nesposobnosti u pripremi ovog dokumenta. To se najbolje vidjelo u ovoj raspravi gdje su svi već imali primjedbe na njega.
Načelnica smatra da je ovakav pristup točkama jako ozbiljan, a to što HDZ neće da preuzme odgovornost, to je njihov problem. Mišljenja je da je baš ovakva rasprava pozitivna.
Deni Surjan ističe da je ovo važan dokument za Općinu. Naglašava kako ga godinama muči način na koji su nam nametnuli upravljanje lučkog područja. Imamo trajektno pristanište i marinu, a da tada nismo mogli ništa reći ni raspravljati. Drago mu je što sada raspravljamo i siguran je da će ovo biti u budućnosti kvalitetan dokument sa popisom svih lokacija pomorskog dobra kojima ćemo moći upravljati kako mi želimo. Ovo je jako dobar početak toga.
Maja Radman Barčot pita tko će biti u Općini stručan za pomorsko dobro a kojeg će onda ona moći pitati za sve što joj nije jasno?
Načelnica odgovara da je tema pomorskog dobra inače pod ingerencijom dosadašnjeg Upravnog odjela za gospodarenje prostorom i komunalne djelatnosti, a koji će prema danas usvojenoj Odluci o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Općine ubrzo promijeniti naziv u Upravni odjel za imovinsko-pravne poslove, gospodarenje prostorom i komunalne djelatnosti.
Sa 6 glasova “za”, 6 glasova “protiv” i 1 glasom “suzdržanim”, vijeće nije usvojilo ovu točku.
Točka. 14 Poslovnik Općinskog vijeća Općine Vela Luka
Ivan Plantić, predsjednik Odbora za Statut i Poslovnik, ukratko objašnjava ovu točku.
Dino Žuvela smatra da je cilj ovog novog Poslovnika ograničiti raspravljanje vijećnika jer vijećnici neće moći više od 1 put raspravljati po jednoj točki. Kako će onda biti kvalitetna rasprava? Iako je isto u Poslovniku Županijske skupštine, ističe da je tamo više od 40 vijećnika a mi ih imamo samo 13 pa je trebalo onda razmjerno tome ograničiti raspravu kod nas na 3-4 puta svaki vijećnik. Pita se kako će stranke koje u našem vijeću imaju po 1 vijećnika uspjeti iznijeti svoj stav?
Predsjednik vijeća primjećuje da su se na dosadašnjoj sjednici, koja evo već traje 350 sata, svi vijećnici javljali samo po jedanput za raspravu. Sve ostalo su bile replike.
Ivan Plantić ističe da vijećnik koji govori u ime Kluba vijećnika ima pravo 10 min.govoriti. Svaki vijećnik se ima pravo javiti 1 put za raspravu u trajanju od 5 min. Svaki vijećnik 16
ima pravo replicirati u trajanju od 1 min. Klub vijećnika HDZ-a će tako skupiti 40 min po svakoj točki. Smatra da je to i više nego dovoljno. Ako bi svaki od 13 vijećnika iskoristio pravo da govori onda bi rasprava po svakoj točki trajala 98 min. Kako svaki vijećnik postavi neko pitanje Načelnici, kako joj onda ograničiti broj i vrijeme javljanja?
Dino Žuvela se čudi kolegi Plantiću koji je i sam vijećnik a zalaže se da se vijećnicima ograniči vrijeme govora. Nije mu odgovoreno kako će stranke koje imaju samo 1 vijećnika uspjeti u maksimalnih 7 min.iznijeti svoj stav? Smatra da je sve ovo usmjereno protiv HDZ-a, a to će slušatelji lako zaključiti preko načina rasprava i retorike. Ionako su vijećnicima loši uvjeti rada bez stolova gdje mogu smjestiti materijale. Sad im se još ograničava i vrijeme izražavanja nezadovoljstva odgovorima na 1 min. Uvodi se i mjera udaljavanja vijećnika iz vijećnice. Mišljenja je da se morao zadržati dosadašnji standard.
Načelnica smatra da treba šire promatrati ovaj dokument. Ni njoj sve ne odgovara u Poslovniku ali ga se mora pridržavati. Ističe da je za preciznu, konciznu raspravu, bez ponavljanja i sa dobrom pripremom u poznavanju materije, sasvim dovoljno vremena. Jedna od novina je i uvođenje e-sjednica. Više neće biti papira već tableti i projektor na kojima će točno pisati vrijeme trajanja govora. Što se tiče situacije u Županijskoj skupštini, tamo ima 22 jedinice lokalne samouprave od kojih svaka ima puno svojih županijskih ustanova i ti vijećnici imaju istu minutažu govora kao vijećnici u Općini Vela Luka.
Predsjednik vijeća primjećuje da se vijećnik Žuvela, kao i ostali, stalno javlja za repliku umjesto za raspravu za koju bi dobio veću minutažu.
Ivan Plantić ističe da je vijećniku koji zna reći ono osnovno, bez ponavljanja, sasvim dovoljno 7 min. Stegovnu mjeru udaljavanja vijećnika sa sjednice imaju već i Blato i Korčula i još se nikad ona nije primijenila. Podsjeća vijećnika Žuvelu da su u ovaj novi Poslovnik uvrštene njihove 4 primjedbe. Potreba za novim Poslovnikom je neophodna, što se vidi iz ove sjednice, da se izbjegne mogućnost beskrajnog repliciranja i pridonese kvalitetnom radu sjednice. Slaže se da bi trebali biti bolji uvjeti rada, sa stolovima i sl.
Dino Žuvela replicira da je po novom Poslovniku sasvim svejedno je li replika ili rasprava kad se vijećnik smije javiti samo 1 put. Ni predsjednik vijeća, kao vijećnik, neće moći govoriti više od 1 puta.
Maja Radman Barčot zaključuje da su odluke bolje pripremljene i da se sjednice češće zakazuju, onda bi one i kraće trajale. Novim Poslovnikom ograničava se vrijeme govora vijećnicima a Načelnici se otvara veći prostor za to. Time je politički donesen Poslovnik.
Načelnica naglašava da se u zadnjih 6 mjeseci sazvalo 6 sjednica. Kad su se organizirale sjednice sa 5 točaka dnevnog reda, HDZ je negodovao zašto samo toliko pa su onda i napuštali sjednice. Njihov cilj je uvijek biti kontra i ona bi im dozvolila neograničeno govoriti jer zna kakav to efekt izaziva kod slušatelja, potencijalnih birača.
17
Dino Žuvela pita tko je sastavio novi Poslovnik pošto nemamo pravnika u Općini?
Ivan Plantić odgovara da su u njegovoj izradi sudjelovali Predsjednik vijeća i predsjednik Odbora za Statut i Poslovnik.
Dino Žuvela ističe da ovaj odgovor govori više sam za sebe. Kolega Plantić je povjesničar po struci a kreirao je novi Poslovnik vijeća. Ovo je dokaz kako se vodi Općina.
Načelnica je slušala sjednicu Županijske skupštine na kojoj se donosio novi Poslovnik. Predsjednik njihovog Odbora, vijećnik iz HDZ-a, koji također nije pravnik po struci, objašnjavao je novi Poslovnik a oporba je imala slične primjedbe kao sad naša oporba. O tome kako se upravlja Općinom Vela Luka će odlučiti za 2 mjeseca birači koji su i izabrali ovu vlast, kao i sve prethodne vlasti.
Ivan Plantić ne vidi problem u tome što on nije pravne struke a sudjelovao je u kreiranju novog Poslovnika. Na 1.godini prava se uči Rimsko pravo. Pita je li znaju koliko je povjesničara pisalo rimske zakone a ne pravnici, a ti zakoni su danas u temelju prava europskih država? Kad oporba više ne zna što će onda udara na osobnoj razini.
Predsjednik vijeća naglašava da se nije izmišljao novi tekst Poslovnika već su se određeni članci dorađivali ubacujući tekst iz poslovnika Županije i drugih JLS. Moli vijećnika Žuvelu, pravnika po struci, da ne izvrče činjenice.
Sa 8 glasova “za” i 5 glasova “protiv”, donesen je
POSLOVNIK
Općinskog vijeća Općine Vela Luka
(prema materijalima u privitku)
Točka 15.Odluka o poništenju postupka davanja koncesije za obavljanje komunalne
djelatnosti komunalno linijskog prijevoza na području Općine Vela Luka
Pročelnik Franulović ukratko objašnjava ovu odluku.
Nino Vlašić, u ime Odbora za komunalnu infrastrukturu, izvješćuje da je Odbor sa 5 glasova „za“ i 2 glasa „suzdržana“ usvojio Odluku i isto predlaže vijećnicima.
Joze Burmas ukazuje da u ovoj odluci stoji da se novi postupak davanja koncesija više neće ponavljati. Opet je Općina kao ispunila formu i raspisala natječaj a nije kriva što se nitko na njega nije javio. Čuo je da je bilo zainteresiranih ali pod drugim uvjetima. Mišljenja je da je Općina trebala raspisati bolje uvjete pa bi se komunalni linijski prijevoz putnika bio riješio.
Načelnica ističe da je iscrpno govorila o ovoj temi pod 1.točkom. S obzirom da je vijeće 18
jednoglasno donijelo Odluku za ovu koncesiju smatra da bi i HDZ trebao preuzeti dio odgovornosti što se nitko za nju nije javio. U natječaju lijepo stoji propisana zakonska procedura koje se moraju svi pridržavati. Zašto raspisivati kontinuirano koncesiju kad postoji drugi način prema Zakonu na koji će sada Općina probati riješiti ovaj problem. Općina je spremna sufinancirati ovaj prijevoz ali u razumnim sredstvima. Najlakše je sada HDZ-u doći za govornicu i reći da ništa ne valja. Najbolje se vidi iz njihovih objava na društvenim mrežama da su jedva dočekali ovakav slijed događaja da mogu optuživati Općinu.
Dino Žuvela smatra da je ovo opravdana kritika jer je oporba još prošle godine govorila da se Općina stavi u način jer da se neće stići organizirati ovaj prijevoz. Trebalo je razgovarati i ispitivati zakonske mogućnosti puno ranije, od kako je novi terminal pušten u rad. Rečeno je da je Prometna studija pokazala da je ova linija opravdana čak i bez PPT. I država i Županija su uložile puno veća sredstva za ovaj projekt a sada mi Lučani ne možemo organizirati 2 km povezanosti mjesta sa novim terminalom. Predsezona je tu a od ovoga još ništa.
Načelnica naglašava da su za sve odluke vezane za ovaj prijevoz svi prisutni vijećnici HDZ-a digli ruke. Po tim odlukama se onda pisao ovaj natječaj. Svatko mora preuzeti odgovornost za svoje odluke. Naše komunalno društvo uz pomoć Općine je riješilo u rekordnom roku kanalizaciju do PPT a bez koje ovaj ne bi dobio uporabnu dozvolu. Mišljenja je da ovakve rasprave ne vode ničemu.
Dino Žuvela ističe da on stalno postavlja konkretna i argumentirana pitanja a dobiva isključivo političke odgovore i podbadanja na osobnoj razini. Vijećnici niti su nadležni niti imaju stručna znanja za ovo. Načelnica je ta koja putem općinskih službi mora dobro pripremljene materijale dostaviti vijećnicima a koji onda o njima glasaju.
Predsjednik vijeća primjećuje da vijećnik Žuvela stalno izvrče činjenice. Ispada da se ranije objavio natječaj da bi se puno zainteresiranih javilo. Znači da je po mišljenju vijećnika Žuvele Općina konstantno kriva i nije stvar u tome ima li interesa za ovu koncesiju ili ne.
Dino Žuvela ističe da je odgovornost na Općini i to po Zakonu ako se nešto nije odradilo u roku. Da se ranije napravio natječaj i da se tada nitko na njega nije javio, ostalo bi nam vremena do danas da se ispita druga mogučnost. Ovako terminal radi a ljudi bez auta ne mogu doći do njega.
Načelnica replicira vijećniku Žuveli da ne provocira više sa početkom otvaranja terminala jer se toliko puta iz Općine pitalo za taj datum a nije joj se htjelo odgovoriti i to iz redova HDZ-ovih vijećnika koji su u UV ŽLU Vela Luka. Žalosno je da je u jednom malom mjestu ovakva suradnja.
Maja Radman Barčot naglašava da je projekt kanalizacije do novog terminala osim Općine sufinancirala i DNŽ. Činjenica je da se natječaj morao objaviti ranije i ne znamo je li bi bio isti ishod. Postoje modeli izračuna subvencija za koncesije i moglo se tu nešto popraviti 19 da se privuku zainteresirani. Ovakva situacija bez organiziranog prijevoza do novog terminala nije dobra ni za mještane ni za turiste.
Joze Burmas, kao član UV ŽLU Vela Luka, je ponosan što se otvorio novi terminal kao najveći infrastrukturni projekt u povijesti Vele Luke. Općina je znala i to iz projekta da će se on otvoriti do kraja 2023.g. ali se nije znao točan datum jer je on ovisio o puno faktora.
Predsjednik vijeća izriče opomenu vijećniku Burmasu jer govori o nečemu što nije tema ove točke.
Nino Vlašić primjećuje sličnost ove rasprave sa raspravom od prije godinu dana kada je dio oporbe prozivao stručne službe Komunalca za javnu nabavu za postavljanje 700 metara sustava odvodnje. Pa su se morale objaviti 4 javne nabave ali je na kraju sve uspješno privedeno kraju. Činjenica je da se objava koncesije izjednačuje sa početkom javne nabave pa je bespredmetno prozivati Općinu da je morala ispitati tržište i slično. Činjenica je da se nitko nije javio za koncesiju ali u čl.3 stoji da sad Općina ima slobodu ispitati drugu mogučnost. Slaže se da Lučanima i gostima treba omogučiti ovaj prijevoz, pa Općina odgovorno radi na tome.
Sa 8 glasova “za” i 5 glasova “protiv”, donesena je
ODLUKA
o poništenju postupka davanja koncesije za obavljanje komunalne
djelatnosti komunalno linijskog prijevoza na području Općine Vela Luka
(prema materijalima u privitku)
Sjednica je završena u 2306 sati.
Zapisničar: Predsjednik:
Tatjana Žuvela Zoran Manestar
KLASA:024-02/24-01/004
URBROJ:2117-21-01
20