PRAVILNIK
O PROVEDBI POSTUPAKA JEDNOSTAVNE NABAVE
Službeni glasnik Općine Vela Luka br. 18/24
I. - OPĆE ODREDBE
Članak 1.
U svrhu poštivanja osnovnih načela javne nabave te zakonitog, namjenskog i svrhovitog trošenja proračunskih sredstava, ovim se Pravilnikom uređuje postupak koji prethodi stvaranju ugovornog odnosa između Općine Vela Luka i odabranog ponuditelja za nabavu robe, radova i usluga, procijenjene vrijednosti do 26.540,00 eura za nabavu roba i usluga, odnosno do 66.360,00 eura za nabavu radova (u daljnjem tekstu: jednostavna nabava) za koje sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi ne postoji obveza provedbe postupaka javne nabave. U ovom Pravilniku korišteni pojam "jednostavna nabava" ima isto značenje kao i u Zakonu o javnoj nabavi.
Iznosi procijenjene vrijednosti nabave, kao i iznosi vrijednosti jednostavne nabave u ovom Pravilniku ne uključuju porez na dodanu vrijednost (dalje u tekstu: PDV). Pri izračunu procijenjene vrijednosti nabave naručitelj mora uzeti u obzir ukupnu vrijednost nabave, koja uključuje sve opcije i moguća obnavljanja ugovora. U ovom Pravilniku korišteni pojam "procijenjena vrijednost" ima isto značenje kao i u Zakonu o javnoj nabavi.
U provedbi postupaka nabave robe, radova i usluga osim ovog Pravilnika, obvezno je primjenjivati i druge važeće zakonske i podzakonske akte, kao i interne akte, a koji se odnose na pojedini predmet nabave u smislu posebnih zakona (npr. Zakon o obveznim odnosima, Zakon o gradnji i dr.).
II. - SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA
Članak 2.
O sukobu interesa na odgovarajući se način primjenjuju odredbe Zakona o javnoj nabavi.
III. - POKRETANJE I PRIPREMA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE
Članak 3.
Postupci jednostavne nabave procijenjene vrijednosti do 10.000,00 eura
Priprema i provedba jednostavne nabave procijenjene vrijednosti do 10.000,00 eura provodi se sukladno članku 6. ovog Pravilnika.
Postupci jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili veće 10.000,00 eura, a manje od 26.540,00 eura
Pripremu i provedbu jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili veće 10.000,00 eura, a manje od 26.540,00 eura provode službenici upravnih tijela po nalogu Načelnika/ce, sukladno članku 7. ovog Pravilnika.
Postupci jednostavne nabave radova procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 26.540,00 eura, a manje od 66.360,00 eura
Pripremu i provedbu postupaka jednostavne nabave radova procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 26.540,00 eura, a manje od 66.360,00 eura, provode ovlašteni predstavnici naručitelja, sukladno članku 8. ovog Pravilnika. Ovlaštene predstavnike naručitelja imenuje Načelnik/ca odlukom o početku postupka jednostavne nabave, te određuje njihove obveze i ovlasti u postupku jednostavne nabave.
Ovlašteni predstavnici naručitelja mogu biti i osobe koje nisu zaposlenici naručitelja, ako imaju utjecaj na odlučivanje i/ili druge radnje u vezi s pojedinim postupkom jednostavne nabave.
Obveze i ovlasti ovlaštenih predstavnika naručitelja su:
- priprema postupka jednostavne nabave: dogovor oko uvjeta vezanih uz predmet nabave, potrebnog sadržaja dokumentacije/uputa za prikupljanje ponuda, tehničkih specifikacija, ponudbenih troškovnika i ostalih dokumenata vezanih uz predmetnu nabavu,
- provedba jednostavne nabave: slanje Poziva na dostavu ponuda gospodarskim subjektima na dokaziv način, slanje i objava Poziva na dostavu ponuda na web stranici naručitelja, otvaranje pristiglih ponuda, sastavljanje zapisnika o otvaranju, pregledu i ocjena ponuda, rangiranje ponuda sukladno kriteriju za odabir ponuda, prijedlog za odabir najpovoljnije ponude sukladno kriteriju za odabir i uvjetima propisanim dokumentacijom/uputama za prikupljanje ponuda ili poništenje postupka.
U pripremi i provedbi postupka jednostavne nabave radova procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 26.540,00 eura, a manje od 66.360,00 eura, moraju sudjelovati najmanje 3 (tri) ovlaštena predstavnika naručitelja.
Članak 4.
Jednostavna nabava procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 2.650,00 eura mora biti usklađena s Planom nabave naručitelja.
Članak 5.
Načelnik/ca donosi Odluku o početku postupka jednostavne nabave radova procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 26.540,00 eura, a manje od 66.360,00 eura, koja obavezno sadrži:
- naziv predmeta nabave,
- procijenjenu vrijednosti nabave,
- podatke o ovlaštenim predstavnicima naručitelja, te njihove obveze i ovlasti,
a može sadržavati i podatke o ponuditeljima kojima će se uputiti poziv na dostavu ponude te ostale bitne podatke.
IV. - PROVEDBA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE ČIJA JE PROCIJENJENA VRIJEDNOSTI MANJA OD 10.000,00 EURA
Članak 6.
Nabava radova, roba i usluga procijenjene vrijednosti manje od 10.000,00 eura, provodi se izdavanjem narudžbenice ili zaključivanjem ugovora s jednim gospodarskim subjektom po vlastitom izboru.
Narudžbenica obavezno sadrži podatke o vrsti roba/radova/usluga koje se nabavljaju uz detaljnu specifikaciju jedinica mjere, količina, jediničnih cijena, te podatke o gospodarskom subjektu-dobavljaču. Narudžbenicu potpisuje Načelnik/ca.
Ugovor obavezno sadrži podatke o ugovornim stranama koje sklapaju ugovor, mjestu sklapanja ugovora, predmetu ugovora, cijeni i ostalim bitnim sastojcima ugovora sukladno Zakonu o obveznim odnosima. Ugovor potpisuje Načelnik/ca.
V. - PROVEDBA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE ČIJA JE PROCIJENJENA VRIJEDNOST JEDNAKA ILI VEĆA OD 10.000,00 EURA, A MANJA OD 26.540,00 EURA
Članak 7.
Nabavu radova, roba i usluga procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 10.000,00 eura, a manje od 26.540,00 eura, naručitelj provodi pozivom na dostavu ponuda od najmanje 3 (tri) gospodarska subjekta po vlastitom izboru.
Poziv na dostavu ponuda upućuje se na način koji omogućuje dokazivanje da je isti zaprimljen od strane gospodarskog subjekta (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, potvrda o zaprimanju e-mailom, itd.).
Poziv na dostavu ponuda mora sadržavati najmanje: naziv javnog naručitelja, opis predmeta nabave, troškovnik, procijenjenu vrijednost nabave, kriterij za odabir ponude, uvjete i zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti (ako se traži), rok za dostavu ponude i način dostavljanja ponuda, kontakt osobu, broj telefona i adresu elektroničke pošte.
Rok za dostavu ponuda ne smije biti kraći od 5 dana od dana upućivanja poziva.
Za odabir ponude je dovoljna jedna (1) pristigla ponuda koja udovoljava svim traženim uvjetima naručitelja.
Odluku o odabiru potpisuje Načelnik/ca, a ista se bez odgode mora dostaviti svakom ponuditelju na dokaziv način (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, potvrda e-mailom) u primjerenom roku.
Jednostavna nabava procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 10.000,00 eura, a manja od 26.540,00 eura, provodi se izdavanjem narudžbenice ili zaključivanjem ugovora s odabranim gospodarskim subjektom. Narudžbenicu ili ugovor potpisuje Načelnik/ca.
Iznimno, ovisno o prirodi predmeta nabave i razini tržišnog natjecanja, poziv na dostavu ponude može se uputiti najmanje 1 (jednom) gospodarskom subjektu, u slučajevima:
- kad to zahtijevaju tehnički ili umjetnički razlozi, kod zaštite isključivih prava i na temelju isključivih prava na temelju posebnih Zakona i dr. propisa;
- kod hotelskih i restoranskih usluga, odvjetničkih usluga, javnobilježničkih usluga, zdravstvenih usluga, socijalnih usluga, usluga obrazovanja, konzultantskih usluga, projektantskih usluga konzervatorskih usluga, usluga izrade raznih studija, usluga vještaka, poštanskih usluga, usluga telefona i interneta, informatičkih usluga;
- za dodatne radove, robu ili usluge, čija ukupna vrijednost ne prelazi 30% vrijednosti osnovnog ugovora, a koji nisu bili uključeni u osnovni ugovor, ali su postali nužni za dovršenje osnovnog ugovora (kod kojih bi zamjena gospodarskog subjekta iz osnovnog ugovora prouzročila značajne poteškoće ili znatno povećavanje troškova, zbog ekonomskih ili tehničkih razloga, kao što su zahtjevi za angažiranjem strojeva drugog gospodarskog subjekta, zahtjevi za međuzamjenjivošću i interoperabilnošću s postojećom opremom, uslugama ili instalacijama koje su nabavljene u okviru prvotne nabave ), pod uvjetom da se ugovor sklopi s gospodarskim subjektom koji izvršava osnovni ugovor;
- za dodatne radove, robu ili usluge, čija ukupna vrijednost ne prelazi 50% vrijednosti osnovnog ugovora, koje nisu bile uključene u osnovni ugovor, ali su zbog okolnosti koje pažljiv naručitelj nije mogao predvidjeti, postale nužne za dovršenje osnovnog ugovora, pod uvjetom da se ugovor sklopi s gospodarskim subjektom koji izvršava osnovni ugovor i da se izmjenom ne mijenja cjelokupna priroda ugovora.
- kao i u slučaju provedbe nabave koja zahtijeva žurnost, te u ostalim slučajevima po Odluci naručitelja;
VI. - PROVEDBA POSTUPKA JEDNOSTAVNE NABAVE RADOVA ČIJA JE PROCIJENJENA VRIJEDNOST JEDNAKA ILI VEĆA OD 26.540,00 EURA, A MANJA OD 66.360,00 EURA
Članak 8.
Kod postupaka jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 26.540,00 eura, a manje od 66.360,00 eura, istodobno sa objavom poziva za dostavu ponuda na svojim internetskim stranicama naručitelj može poslati i poziv na dostavu ponuda na adrese najmanje 3 (tri) gospodarska subjekta po vlastitom izboru.
Poziv mora biti dostupan na internetskim stranicama najmanje 30 dana od dana njegove objave. Poziv na dostavu ponuda upućuje se na način koji omogućuje dokazivanje da je isti zaprimljen od strane gospodarskog subjekta (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, potvrda e-mailom).
Poziv na dostavu ponuda mora sadržavati najmanje: naziv javnog naručitelja, opis predmeta nabave i troškovnik, procijenjenu vrijednost nabave, kriterij za odabir ponude, uvjete i zahtjeve koje ponuditelji trebaju ispuniti (ako se traži), rok za dostavu ponude (datum i vrijeme), način dostavljanja ponuda, adresu na koje se ponude dostavljaju, internetsku adresu ili adresu na kojoj se može preuzeti dodatna dokumentacija ako je potrebno, kontakt osobu, broj telefona i adresu elektroničke pošte, datum objave poziva na internetskim stranicama.
Rok za dostavu ponuda ne smije biti kraći od 10 dana od dana upućivanja odnosno objavljivanja poziva za dostavu ponuda.
Za odabir ponude je dovoljna jedna (1) pristigla ponuda koja udovoljava svim traženim uvjetima naručitelja.
Iznimno, ovisno o prirodi predmeta nabave i razini tržišnog natjecanja, poziv na dostavu ponude može se uputiti najmanje 1 (jednom) gospodarskom subjektu, u slučajevima:
- kad to zahtijevaju tehnički ili umjetnički razlozi, kod zaštite isključivih prava i na temelju isključivih prava na temelju posebnih Zakona i dr. propisa;
- za dodatne radove, čija ukupna vrijednost ne prelazi 30% vrijednosti osnovnog ugovora, a koji nisu bili uključeni u osnovni ugovor, ali su postali nužni za dovršenje osnovnog ugovora (kod kojih bi zamjena gospodarskog subjekta iz osnovnog ugovora prouzročila značajne poteškoće ili znatno povećavanje troškova, zbog ekonomskih ili tehničkih razloga, kao što su zahtjevi za angažiranjem strojeva drugog gospodarskog subjekta, zahtjevi za međuzamjenjivošću i interoperabilnošću s postojećom opremom, koje su nabavljene u okviru prvotne nabave), pod uvjetom da se ugovor sklopi s gospodarskim subjektom koji izvršava osnovni ugovor;
- za dodatne radove, čija ukupna vrijednost ne prelazi 50% vrijednosti osnovnog ugovora, koje nisu bile uključene u osnovni ugovor, ali su zbog okolnosti koje pažljiv naručitelj nije mogao predvidjeti, postale nužne za dovršenje osnovnog ugovora, pod uvjetom da se ugovor sklopi s gospodarskim subjektom koji izvršava osnovni ugovor i da se izmjenom ne mijenja cjelokupna priroda ugovora.
- kao i u slučaju provedbe nabave koja zahtijeva žurnost, te u ostalim slučajevima po Odluci naručitelja;
Poziv na dostavu ponuda koji se upućuje najmanje 1 (jednom) gospodarskom subjektu u iznimnim slučajevima iz prethodnog stavka ovog članka ne objavljuje se na internetskim stranicama naručitelja.
VII. - RAZLOZI ISKLJUČENJA, UVJETI SPOSOBNOSTI I JAMSTVA
Članak 9.
Za jednostavne nabave, procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 10.000,00 eura, naručitelj može u pozivu za dostavu ponuda odrediti razloge isključenja i uvjete sposobnosti ponuditelja uz odovarajuću primjenu Zakona o javnoj nabavi, te u tom slučaju svi dokumenti koje naručitelj traži ponuditelji mogu dostaviti u neovjerenoj preslici.
Neovjerenom preslikom smatra se i neovjereni ispis elektroničke isprave.
Članak 10.
Za jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 10.000,00 eura, naručitelj u postupku jednostavne nabave može od gospodarskih subjekata tražiti jamstvo za ozbiljnost ponude, jamstvo za uredno ispunjenje ugovora, jamstvo za otklanjanje nedostataka u jamstvenom roku i jamstvo o osiguranju za pokriće odgovornosti iz djelatnosti na koje se na odgovarajući način primjenjuju odredbe Zakona o javnoj nabavi.
VIII. - IZRADA, DOSTAVA I ZAPRIMANJE PONUDA
Članak 11.
Ponude se izrađuju i dostavljaju prema uvjetima koje naručitelj definira u pozivu na dostavu ponuda.
Za jednostavne nabave ponude se zaprimaju u pisarnicu naručitelja do kraja dana koji je određen kao krajnji rok za dostavu ponuda. Ukoliko je u pozivu na nadmetanje određeno da će se ponude otvarati na javnom otvaranju, onda se ponude moraju dostaviti do početka javnog otvaranja. Ponude se dostavljaju u pisarnicu naručitelja na dokaziv način (email, fax, osobna dostava, poštom i sl.).
IX. - OTVARANJE, PREGLED I OCJENA PONUDA
Članak 12.
Otvaranje ponuda kod postupaka jednostavne nabave, procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 10.000,00 eura, može biti javno ako tako odredi naručitelj u pozivu za dostavu ponuda. Za postupke jednostavne nabave procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 26.540,00 eura, otvaranje ponuda mora biti javno, prema uvjetima koje naručitelj definira u pozivu za dostavu ponuda.
Kod postupaka jednostavne nabave, procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 26.540,00 eura, najmanje 2 (dva) ovlaštena predstavnika naručitelja otvaraju i pregledavaju ponude, te o tome sastavljaju zapisnike. Ovisno o složenosti predmeta nabave, ovlašteni predstavnici naručitelja mogu napraviti jedan zapisnik koji obuhvaća sadržaj zapisnika o otvaranju i zapisnika o pregledu i ocjeni ponuda. Isti zapisnici se ne moraju sastavljati za postupke jednostavne nabave procijenjene vrijednosti manje od 26.540,00 eura.
U slučaju odbijanja ponuda odgovarajuće se primjenjuje odredbe važećeg Zakona o javnoj nabavi. Ovlašteni predstavnici naručitelja pregledavaju i ocjenjuju ponude na temelju uvjeta i zahtjeva iz poziva na dostavu ponuda.
Postupak pregleda i ocjene ponuda obavljaju stručne osobe i /ili stručne službe naručitelja, te ako je potrebno neovisne stručne osobe.
X. - KRITERIJ ZA ODABIR PONUDE
Članak 13.
Kriterij za odabir ponude je najniža cijena ili ekonomski najpovoljnija ponuda. Ukoliko je kriterij odabira ekonomski najpovoljnija ponuda osim kriterija cijene mogu se koristiti i npr. kriterij kvalitete, tehničke prednosti, estetske i funkcionalne osobine, ekološke osobine, operativni troškovi, ekonomičnost, datum isporuke i rok isporuke ili rok izvršenja i dr. te je u zapisnicima o otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda potrebno obrazložiti razloge odabira ponude.
Prilikom pregleda i ocjene ponuda naručitelj uspoređuje cijene ponuda bez poreza na dodanu vrijednost i to u slučaju predmeta nabave za koje može koristiti pravo na pretporez. Općina Vela Luka je u sustavu PDV-a samo po osnovi najma poslovnih prostora, pa pravo na pretporez može koristiti samo u slučaju predmeta nabave vezanih za uređenje i opremanje poslovnih prostora. Za sve ostale vrste predmeta nabave, Općina Vela Luka ne može koristiti pravo na pretporez.
U slučaju predmeta nabave za koje naručitelj ne može koristiti pravo na pretporez, naručitelj prilikom pregleda i ocjene ponuda uspoređuje cijene ponuda s porezom na dodanu vrijednost.
XI. - ODABIR I PONIŠTENJE POSTUPKA
Članak 14.
Kod jednostavne nabave, naručitelj na osnovi rezultata pregleda i ocjene ponuda donosi Odluku o odabiru najpovoljnije ponude koji se temelji na kriteriju za odabir ponude.
Odluka o odabiru najpovoljnije ponude obvezno sadrži:
1. podatke o naručitelju,
2. predmet nabave za koje se donosi obavijest,
3. naziv ponuditelja čija je ponuda odabrana za sklapanje ugovora o nabavi,
4. razloge odbijanja ponuda, ako je primjenjivo
5. datum donošenja i potpis odgovorne osobe.
Odluku o odabiru najpovoljnije ponude naručitelj je obvezan bez odgode dostaviti svakom ponuditelju na dokaziv način (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, potvrda emailom, objavom na internetskim stranicama naručitelja). Kod jednostavne nabave, procijenjene vrijednosti jednake ili veće od 26.540,00 eura, a manje od 66.360,00 eura osim Odluke o odabiru, naručitelj je obvezan svim ponuditeljima, na isti način dostaviti i presliku zapisnika o otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda.
Rok za donošenje Odluke o odabiru najpovoljnije ponude iznosi 90 dana od isteka roka za dostavu ponuda.
Naručitelj objavom (na svojim službenim internetskim stranicama) Odluke o odabiru najpovoljnije ponude, odnosno njenom izvršenom dostavom na dokaziv način, stječe uvjete za sklapanje ugovora o nabavi.
Članak 15.
Naručitelj može poništiti postupak jednostavne nabave iz razloga propisanih odredbama Zakona o javnoj nabavi.
Ako postoje razlozi za poništenje postupka jednostavne nabave, naručitelj bez odgode donosi Odluku o poništenju postupka jednostavne nabave. U Odluci o poništenju postupka jednostavne nabave, naručitelj navodi:
1. podatke o naručitelju,
2. predmet nabave,
3. obavijest o poništenju,
4. obrazloženje razloga poništenja,
5. datum donošenja i potpis odgovorne osobe.
Rok za donošenje Odluke o poništenju postupka jednostavne nabave iznosi 30 dana od isteka roka za dostavu ponuda.
Odluka o poništenju postupka jednostavne nabave s preslikom zapisnika o otvaranju, pregledu i ocjeni ponuda naručitelj je obvezan bez odgode dostaviti svakom ponuditelju na dokaziv način (dostavnica, povratnica, izvješće o uspješnom slanju telefaksom, potvrda emailom, objavom na internetskim stranicama naručitelja).
Članak 16.
Ponuditelji nemaju pravo žalbe u postupcima jednostavne nabave.
Članak 17.
U slučaju da na upućeni poziv za dostavu ponude ne pristigne niti jedna ponuda, postupak jednostavne nabave se za taj predmet nabave može ponoviti, a naručitelj u ovom slučaju poziv za dostavu ponude može uputiti samo jednom gospodarskom subjektu.
XII. - IZMJENE UGOVORA O JEDNOSTAVNOJ NABAVI
Članak 18.
Naručitelj smije izmijeniti ugovor o jednostavnoj nabavi tijekom njegova trajanja bez provođenja novog postupka jednostavne nabave radi nabave dodatnih radova, robe ili usluga, od ugovaratelja iz osnovnog ugovora. Dodatni radovi, roba ili usluge koji su se pokazali potrebnim, a nisu bili uključeni u prvotnu nabavu, odnosno osnovni ugovor, smiju se ugovoriti prema odredbama iz članaka 6. 7. i 8. ovog Pravilnika.
XIII. - PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 19.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o provedbi postupaka jednostavne nabave (Službeni glasnik Općine Vela Luka br. 02/20).
Članak 20.
Ovaj Pravilnik će se objaviti u Službenom glasniku Općine Vela Luka, a stupa na snagu osmog dana od dana objave.
Predsjednik:
Zoran Manestar